Tänkte kolla upp priset på ett par acktankar,2 st, hos ex.v. Husqvarna tanksvets. Måttet på dom ,oisolerade, skall vara i cm; L 100xB 69xH160.Dessa mått är för att få in dom och klara höjd o bred efter isolering. Skulle dessa mått vara negativt för skiktning.Och vad kan dom kosta styck tro.
 
M
Ja det är negativt, ju högre å smalare desto bättre, Men är det de här måtten du har att röra dig med, så kan det ju inte bli bättre än de mått du anger...

magentis
 
Om jag vänder på det .så har jag 197 cm i tak höjd och jag ska ha plats för isolering och rören som sticker upp samt litearbetsutrymme uppåt.
 
Det bör fungera bra, En kompis har en tank som är bara 135 cm hög vilket funkar utmärkt gällande skiktning..
 
Det kan vara värt att ta ut dörrkarmar för att få in bredare tankar, nu är det "bara" 1100 liter per st. Anslutningarna går att sätta på sidan så går tanken göra lite högre.

Protte
 
Oftast blir tankarna bredare än höjden om man ska få till nån volym, så höjden ska du inte oroa dig för. Då är det värre att dela det i två tankar. Tycker att du ska fundera över om du inte kan lyckas få in EN tank. Blir betydligt billigare också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.