Någon som har erfarenhet av att limma skifferkakel på skorstenen.
Har sett det på bilder och det ser snyggt ut. Kan man ha det utomhus också?
 
Jag vet inte om du menar riktigt skiffer eller kakel/klinker med skifferutseende. Antingen får du köra med riktigt skiffer eller så en frostsäker variant av klinker med skifferutseende. Limma funkar såklart inte, utan du får sätta enligt konsens alla regler, dvs. med fulltäckt fix (av rätt sort) eller i möjligen enligt en gamla skolan - i cementbruk. Kolla anvisningar för klinker utomhus.
 
Jag satte skiffer på mina två skorstenar i sommras.... och drog 3 kanaler i den ena ....glidgjutning....

///BG
 
Bilder under pågående..
 
  • IMAG3246.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG3247.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyresö
Riktigt snygg skorsten ! Huset är ju inte helt fel heller = fördj¤%& snyggt hus. Men det där huset måste du väl vara riktigt stolt över.
 
Jodå.... å det har tagit lite tid åsså *Leer*

Totalgenomgång av hela huset... ute nästan klart .. inne , mycket kvar.
 
Tyresö
Det värsta är att jag oproffsigt nog, visade bilderna för min fru....
Så nu gick hon igång - det var som att peta in en polett i en maskin. Nu kommer hon tjata hela vintern om hur vi ska bygga om vårt hus...Utan att inse hur mycket jobb det är.

Du har gjort ett riktigt imponerande bygge! Hela huset skriker ut snickarglädje.
 
falegname
BG.s skrev:
Bilder under pågående..
Mycket snygg skorsten! d^_^b
 
Tyresö skrev:
Det värsta är att jag oproffsigt nog, visade bilderna för min fru....
Så nu gick hon igång - det var som att peta in en polett i en maskin. Nu kommer hon tjata hela vintern om hur vi ska bygga om vårt hus...Utan att inse hur mycket jobb det är.

Du har gjort ett riktigt imponerande bygge! Hela huset skriker ut snickarglädje.

*ASG* Kan du inte spela in det hon säger å lägga ut på nätet *Leer*
 
Tyresö
Det räcker med att hon tjatar hål i huvudet på mej.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.