Hej,
Vi har stambyte hemma och kommer att få totalt nyrenoverad badrum. Vi har lagt till lite extra och "uppgraderad" från standard vita plattor till skiffer-stengolv. Vi var idag förbi lägenheten och såg att golvet är mycket ojämn. Plattsättaren hade förklarat till min sambo att det blir så med skiffer, att det blir oundvikligt ojämnt. Jag tycker det är väldigt underligt, då vi även får betala extra för byggbolaget även för plattsättningen bara för att vi valt skiffer till golv och natursten till väggar.
Vad skall man göra?
Går det att rätta till nu innan man lagt till fogdmassan eller är dessa dyra plattor förstörda för alltid..?
Man kommer att få ont i tårna med så här ojämn golv...

Välkommen in i byggbranschen säger kollegorna som verkar ha mycket strul med hantverkarna...

/N
 
Skifferplattor är ofta i varierande tjocklek. Därför lägger man dem i ett extra tjockt lager fix så man har chans att korrigera nivåskillnader. Lite ojämnheter får man helt klart räkna med, men det är som vanligt en individuell fråga var smärtgränsen går.
 
Plattorna är olika tjocka (det hade vi ingen aning om förran efter plattsättaren hade lagt de). Nu var plattsättarens chef på plats imorse och han har sagt åt oss att markera de plattorna som är alldeles för höga/låga och de skall byta de...
Så tydligen håller även de med att plattorna blev lite väl ojämna.
Jag har dock förstått efter all datainsamling att man får leva med lite ojämnheter i skiffergolv..
/N
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.