Vi ska bygga nytt hus och har funderat på Älvsbyhus. Det vi är lite fundersamma över är att det byggs med krypgrund. Det verkar dock som att alla hus jag tittat på annars verkar bli så dyra av någon anledning, mycket dyrare. Jag undrar om någon har erfarenhet av SKIDSTAHUS?!

Prisnivå: ex. för Rosentry eller Edelweiss.
Kundservice: Hur är de att göra med?
Kvalitet: Hur upplever ni den som har byggt?


Tacksam för svar!  :D

Andra förslag på enplanshus (som byggs på platta) i storleksordning 130-140m2. Max 1.500.000 (för själva huset) mottages även tacksamt.

                                  /Jim.


 
Hej,

det beror lite på vart i landet ni avser bygga. Vi bygger utanför Sundsvall och är jättenöjd med vår säljare från Skidsta (han sitter i Gävle).
Vi har precis skrivit avrop och är jättenöjda med vår säljare och således med Skidstahus.

Vårat hus är ett omritat Hasseludden, vi har inte några priser på "deras egna".

/Jessica
 
Hej!

Älvsbyhus bygger i moduler och ändring av planlösning är minimal(vad jag hört). I moduler menas att huset levereras i färdiga "baracker" som sen skjuts ihop på plats, har för mig att de till och med är färdig tapetserade när de levereras. Tror att det är pga dessa 2 aspekter som de är billigare än andra.

Vi bygger med Skidsta hus och är väldigt nöjda hittills. Vår säljare har alltid varit rak och tagit fram exakta priser på de grejor som vi funderat på. Nu har grunden gjutits och på tisdag får vi huset(Gullranka med ändrad planlösning och lite ändrat utseende). Som sagt hittills har det funkat bra, otroligt tillmötesgående över alla ändringar vi gjort. Visst vissa saker kanske de kunde ha lite bättre upplysning eller snarare deras underleverantörer. Vi fick ju fylla ut en del och kostnaden för att packa den sanden blir en extrakostnad för det ingår bara 0,6m i priset. Det blir nog bra i slutänden (fast en liten chock kommer vi nog få över fakturan från grundkillarna :surprised: ) . Grundkillarna var bra att göra med.

Ja, det är mina erfarenheter hittills. Hoppas det kan vara till hjälp.
 
Skönt att höra. Vi står i start groparna med ett skidstahus oxå. Fast vi har ett tag kvar, ska ner till HTH kök i veckan och bestäma hur köket ska se ut.

Våra erfaranheter av Skidstahus har varit jättebra, men det är ju ett tag kvar som sagt så dom lär väl göra nån miss det får man räkna med.

Mvh Andreas och Susanne
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.