Hur löser man en vägg som ser ut som denna. Det är en lägenhet vi köpt där förra ägarna har tagit in en snickare och bygg igen en dörr. Det ser ut som på filmen nu, och jag vill få detta att se rakt ut iallafall. Nu ser man att väggen är skev när solen ligger på. Vad är smartaste sätten att lösa detta på?

Vi vill sedan tapetsera. Och därför vill vi ha bättre underlag.
 
Beror på hur stor den är, och hur stort problemet är..
Spackla eller i värsta fall bygga ny vägg
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Beror på hur stor den är, och hur stort problemet är..
Spackla eller i värsta fall bygga ny vägg
Det går att lösa med spackel? Typ något grov spackel för fyllning då? Annars menar du byta ut gipset på väggen?
 
A alfredwenström skrev:
Det går att lösa med spackel? Typ något grov spackel för fyllning då? Annars menar du byta ut gipset på väggen?
Beror på hur mycket det är som behöver fyllas
 
janwide
Du behöver ta en bild på hela väggen för att kunna få ett bra svar.
 
Beroende på om väggen är skev eller det är en högpunkt så blir svaret olika.
Om det är en dörr som är igensatt och högpunkten är där så riv bort det och sätt nytt.
Om väggen är skev och den viker av så är det nog ny vägg som gäller.
 
Otroligt jobbig moment. Känner igen det när jag skulle renovera huset. Tyvärr jag fick riva och bygga ny därmed flytta fram reglerna med för att få raka väggar. Spackel däremot är inget att rekommendera av erfarenhet.
 
Kanske bara acceptera ojämnheten och tapetsera? Du kommer nog alltid störa dig på bulan men kanske kommer ingen annan att märka det? I annat fall är det lite jobb att riva ytskikt regla upp och gipsa men om du gillar att fixa så kör på det!
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
C
Hos oss som bor i lite äldre hus är ofta varenda vägg betydligt värre än så där.
Så jag vill bara slå ett slag för alternativet att inte göra någonting.
Att spackla upp det där tror inte jag heller på.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.