Hej!

Vi håller på att modellera ett Eksjöhus Balans i sketchup. Är det någon som redan gjort det och kan dela med sig av modellen? :)
 
Hej,
hur gick det för er, fick ni tag i någon Sketchup-fil att ta hjälp av?
Eller gjorde ni en egen, som ni kan tänka er att dela med er av? Skulle gärna vilja komma åt lite utseende och byggelement från Eksjöhus om ni har något användbart att dela med er av?

- Jag håller själv på att skissa lite på en tomtplan i 3D, för vårt blivande hus - som just nu lutar åt att bli byggt av Eksjöhus, även om Götenehus, Rörvikshus, Mjöbäcksvillan och kanske någon mer också är med i matchen och inget ännu är klart. Fantastiskt roligt med vårt eget hus-projekt! :)
 
Hej Martin,

Vi har inte fått tag på någon modell ännu. Jag har så smått påbörjat en egen modell, men har bara fått upp några väggar ännu, är lite att sätta sig in i för att använda Sketchup, men det verkar rigtigt bra annars. När jag kommit lite längre kan jag skicka den till dig om du fortfarande är intresserad då.
 
Tack Gurreg, jag skulle uppskatta om du vill dela med dig av din modell och/eller komponenter om du lyckas få tag på några!
Vi börjar närma oss att skriva på en beställning snart, och även om valet av husleverantör faktiskt inte är klart ännu, så ligger Eksjöhus mycket bra till. Det skulle vara kul att kunna sketcha upp det egna huset med hyggligt rätt utseende nu mer än ett halvår innan ens skalet kommer på plats.

Vi lutar åt att bygga en rejält omgjord variant av Mellangården, dock i New England-stil, där planlösning/rumsplacering på bottenvåningen mer kommer påminna om ert Balans, fast spegelvänt.
 
Jag vill gärna se era "rejält omgjorda varianter" av planlösningarna :) Intressant! :)
 
Hej,
jag vet inte hur man skickar en fil (.pdf) här, så PM:a gärna din riktiga emailadress så kan jag skicka över en skiss om du vill?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.