Hej!
Första gången jag skarvar. Efter lite övning och 4 kastade remsor och 2 armeringshörn i plast så tror jag att det gått bra! Men hur vet man om man spacklat tillräckligt tjockt? Har spacklat 2 extra gånger efter att jag satt dit remsorna. Har spånskivor så väggen så det är ju redan platt. På vissa ställen var skarvarna väldigt ojämna från början och ser nu att de fortfarande är lite ojämna.
Det går ej att ladda upp bilder men skarvremsorna syns något.. gör det mycket?
När jag använder lång spackelspade kan man se ojämnheter på vissa ställen MEN jag ska använda easycovertaprt över allt också. Så hur noga behöver jag egentligen vara?
Era tips på att avsluta detta projekt? Göra om?
 
Nu gick det att ladda upp bilder! Sparskapare hålls nära en dammig yta, skrapar bort blått skikt, personens fötter syns suddigt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår, väggparti delvis spacklat, oslipat, synligt dörrkarm, råspont, byggstoft, inomhusarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg möter golv; målararbete i progress; beiget till vitt; färgsplatter; renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit spackel appliceras på vägg, bredvid blått tejp, renovering pågår, delvis synlig hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P pepparpajen skrev:
Nu gick det att ladda upp bilder![bild] [bild] [bild] [bild]
När du spacklat å slipat 2 ggr så grundar du alternativt på med microlit å grundar. då ser du om det behövs mer spackling.
 
Spackla på spån då får man ju bara hoppas på det bästa att det blir ok, det är ju inte direkt det mest lämpliga materialet.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Spackla på spån då får man ju bara hoppas på det bästa att det blir ok, det är ju inte direkt det mest lämpliga materialet.
Det var det insmugna tipset om microlit:cool:
 
I Installation skrev:
Det var det insmugna tipset om microlit:cool:
Ja, jag antar att man bara kan spackla på easy covern om det ser ojämnt ut i efterhand..? Men tror ni remsorna håller som syns?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.