Skall lägga golv i sovrummet först och sedan i intilliggande hall. Riktningen på golvet i sovrummet skall vara 90 grader mot tröskeln och riktningen på golvet i hallen skall vara samma riktning. Då är frågan:

Skall man sträva efter att golvplankorna skall ligga i linje med varandra i båda rummen? Så att skarvarna alltså kommer i linje med varandra?
 
någon som förstår vad jag menar? :)
 
Tycker absolut att det skulle bli snyggast att göra så! Att plankorna ligger i linje med varandra.
 
Rent spontant så skulle jag strävat efter att de ligger i linje med varandra, men testa och lägg ut ett par plank så ser du ju vad som ser naturligast ut. Jag kan annars tycka att det är snyggast att skippa tröskeln helt. Då slipper du dessutom ditt huvudbry ;)
 
Skall försöka sträva alltså att ha de i linje med varandra. Detta är inget som beskrivs när man läser instruktioner hur man lägger golv. Det får man lära sig av misstag.

Vill ha sockel eftersom det är till barnrum och det behövs lite ljudisolering.
 
hej, körde samma linje på hela bottenvåningen med samma fallande längder på alla bitar, kanske bara jag som ser det men det känns genomtänkt på något vis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.