Håller på att gräva fram mitt tillkommande vatten då jag ska byta plats på min hydropress i huset. Förhoppningsvis gräver jag inte av den på vägen, svårt att veta på vilket djup den ligger... (borrad brunn).

I nuläget är det värme i slangen, kan jag skarva den elen också med den nya slangen? Eller måste jag gräva fram till brunnen och göra om allt där ifrån?
 
Att skarva går men inget att rekommendera, lätt att det blir läck i skarven, så ur med V-kabeln, dra om vatttnet och hoppas att V-kabeln räcker om det blir längre. Kan gå bra om djupet på slangen är rätt. Blir V-kabeln för lång så bara linda upp den. Kanske den är av typ, kan kapas, men skarva inte i vatten.
 
J jonaserik skrev:
Att skarva går men inget att rekommendera, lätt att det blir läck i skarven, så ur med V-kabeln, dra om vatttnet och hoppas att V-kabeln räcker om det blir längre. Kan gå bra om djupet på slangen är rätt. Blir V-kabeln för lång så bara linda upp den. Kanske den är av typ, kan kapas, men skarva inte i vatten.
Okej tack för svar. Dvs bör jag gräva ända fram till den borrade brunnen? Hur långt ned på brunnröret brukar vattenslangen gå ut?
 
Du ska ju ändra på vattnet något, gör en enkel skiss på hur det ser ut och längden på nuvarande, samt hur det kommer att bli. Hur djupt en V-kabel går ner ( ????? ) allt beroende på hur anslutningen på foderröret är. PÅ topp eller bit ner.
 
Krilleman
Värmekabel brukar man ju mata i slangen med en Y-koppling eller T-rör.

Har du din värmekabel på utsidan av slangen eller missar jag något här?! :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.