Förutom att bila hål på förgrening (avlopp) till tvättställ och därför fått fortsätta arbeta mot stammen så låg så klart ett VP-rör ingjutet diagonalt precis under där jag kapade avloppsröret.
Hur skarva på bästa sätt? Funderar på att dra ett snitt med kapskivan på varje sida om avloppsröret för att få en fin ände på röret, sedan bila lite försiktigt runt och försöka få på muff och kanske en bit slang.
Eller har någon andra tips eller idéer?
 

Bästa svaret

Det är precis du får göra bila upp kapa och skarva på för att sedan dra nya ledningar. Men dra nya ledningar INNAN du gjuter igen golvet så att du kommer åt skarven OM det skulle häxa med tråddragningen
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Nä, det var ingen idé, röret ligger klämt i en halvloop under avloppsröret, några centimeter ovanför källartaket (vill inte bila sönder taket), så det får bli annan lösning, trist att behöva dra utanpåliggande, men blir väl hyfsat dolt i källaren.
 
Du kan kanske gå över avloppet?
 
E elmont skrev:
Du kan kanske gå över avloppet?
Nja, den ligger nog lika djupt ända från centralen innan den dyker ner i första dosan i källaren, vill nog inte chansa och riskera att bila sönder taket i nyrenoverade tvättstugan under.
Men bara att bita i sura äpplet, har byggt in massa rör i källartaket, så kan peta in en EKK där till första dosan och behöver då bara dra synligt ett par decimeter från centralen.
 
Om du ändå hamnar i läget att det nuvarande röret inte kan användas för utbytbara ledningar kanske du kan få i en kabel i röret, även om man aldrig kommer få ut den igen?
 
Jo, efter arkeologi med pensel och dammsugare fick jag in ny FK! Men såg också också att jag mosat ett till rör bakom, men där ser trådarna hela ur. Blir ingjuten FK imorgon..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.