OBS. Kabel ej skalad, inkopplad korrekt eller klippt till rätt längd innan jag vet det är OK.

Hej

Jag skulle komplettera med ett vägguttag och tänkte koppla in det på ett befintligt vägguttag i rummet. Jag var tämligen säker att där bara var en av fas/neutral/jord inkopplad där. Men där var givetvis något mer inkopplat på det vägguttaget. Bara X-plintarna är lediga.

Går det att skarva med Wago bakom uttaget likt jag visat med bilderna i illustrativt syfte?
 
  • En hand håller i flera kablar och ett vägguttag som håller på att installeras. Kablarna är inte skalade eller klippta till rätt längd än.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Med reservation för att du inte får göra det över huvud taget egentligen. :)

Men bortsett från det så gör du helt rätt. :D
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Men lämna inte så långa ändar i dosan, klipp bort det som inte behövs.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Jag skulle satt en en förhöjningsram till vägguttaget för att få plats med kablar och kopplingarna. Men kanske inte utseendemässigt acceptabelt.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Det blir inte så mycket sedan det är sanerat och omkopplat lite. Så det ska lätt få plats i dosan.
 
  • Gilla
SueCia och 1 till
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
OBS. Kabel ej skalad, inkopplad korrekt eller klippt till rätt längd innan jag vet det är OK.

Hej

Jag skulle komplettera med ett vägguttag och tänkte koppla in det på ett befintligt vägguttag i rummet. Jag var tämligen säker att där bara var en av fas/neutral/jord inkopplad där. Men där var givetvis något mer inkopplat på det vägguttaget. Bara X-plintarna är lediga.

Går det att skarva med Wago bakom uttaget likt jag visat med bilderna i illustrativt syfte?
Se då till att skaffa Wago så alla ledare ryms och bara en tråd till uttaget och samma för skyddsjordarna. Är det lampsladd RKK du dragit i din nya del?
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Se då till att skaffa Wago så alla ledare ryms och bara en tråd till uttaget och samma för skyddsjordarna. Är det lampsladd RKK du dragit i din nya del?
Nej, det är FK kabel🙂. Ingen lampsladd här inte. Har fått hem en leverans med Wago för 5 ledare idag som jag ska sätta i.
 
  • Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.