Håller på och renoverar ett badrum i källaren och i och med det så skall golvbrunnen av gjutjärn samt avlopp från handfat och toalett bytas när jag ändå håller på och bilar upp golvet.

Min fråga är om det finns någon produkt som är godkänd för att skarva nya avlopps rör med befintlig avloppsstami gjutjärn. Är främst ur försäkringssynpunkt vad som gälelr vid en ev. blivande vattenskada. Utrymmet där röret kommer skarvas är garage/pannrum med golvbrunn. Helst vill jag kunna gjuta in skarven i golvet igen alternativ ha ett lock över skarven om det inte finns något produkt godkänd för ingjutning.

Tacksam för alla svar.

// Snozzi
 
Är ingen röris men hittade detta på Ahlsell så det borde väl funka med någonting liknande, eller nån som vet?

"Fernco kopplingar består av ett kopplingshus av mjuk termoplast med klammer av syrafast stål. Kopplingarna finns i ett flertal varianter och för ett stort antal rördimensioner, de vanligaste visas nedan. Obs! Alla kopplingar passar till alla typer av avloppsrör."
3109508aa.jpg

 
ByggaNytt skrev:
Är ingen röris men hittade detta på Ahlsell så det borde väl funka med någonting liknande, eller nån som vet?

"Fernco kopplingar består av ett kopplingshus av mjuk termoplast med klammer av syrafast stål. Kopplingarna finns i ett flertal varianter och för ett stort antal rördimensioner, de vanligaste visas nedan. Obs! Alla kopplingar passar till alla typer av avloppsrör."
[bild]
Underbara kopplingar!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.