Har en thujahäck som är knappt 65 meter lång....min tanke är att köpa Gardenas droppslang, ett startpaket 50 meter samt en rulle med 15 meter. Hur fungerar det att skarva? Behöver jag köpa någon skarvbit att koppla ihop dem med? Kommer det att fungera med jämnt tryck på så lång bit?
Bauhaus har inte dessa produkter i butik och när jag var in och frågade hur det fungerade kunde de inte ge mig något svar då de inte hade fått någon utbildning på produkterna.....

Någon här på forumet som har koll?

Läser man om 15-metersbitarna framkommer det att maxlängd är 30 meter, alltså bör man max skarva två sådana....men med startpaketet kanske det ger skillnad?

Tacksam för råd

Anders
 
R RoAd skrev:
Köp en riktig droppslang istället [länk]
Vad är det som gör den "riktig" i jämförelse med Gardenas?
 
R
C CAH skrev:
Vad är det som gör den "riktig" i jämförelse med Gardenas?
Jag får pudla. Jag trodde du pratade om den där "svettslangen" de säljer överallt. Den har ganska dålig kvalitet och jag känner folk som kommit ut och hittat den slangen sprucken under bevattning med dränkta växter som resultat.

Det startpaket du pratar om verkar vara av samma typ som jag länkade och är säkert lika bra. Då bör det inte vara några problem att skarva den heller för den typen ska klara stora längder utan problem. Både rinkabyrör och gardena har skarvar och böjar som tillbehör.

Gardenas verkar gå att skarva till en maxlängd på 100m
 
Har du nära till en Hornbach så kan du åka dit. Dom har stort sortiment utav Gardena.
 
V Vortex skrev:
Det är väl olika produkter, 50m och 15m?
50m är 1/2" och 15m är 3/16". Skarven du behöver till 50m startsetet är 25m.

Skulle tippa på att det är dessa tre du behöver:
50m startset = 13013-20
25m förlängning = 13131-20
Koppling = 8356-20

[länk]
Ajdå, tack för infon.... missade helt att kolla dimensionerna...
Kikar mer noga innan beställning

Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.