Vad är en acceptabel skarv(synlighet mm), fick lite grejor idag till köket och bla diskbänk med underlimmad ho. slänger med en bild, kök hth, skiva laminat.
Bilden tagen nära från sidan.
Mvh Robban
 
  • kök.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilden är tagen rent för nära för att man ska kunna se vad det är som är problemet... ;)
 
Det du menar är att det är en ok skarv, såg att de brukar lägga sig en bit under skivan för rätt fall. de måste väl behandla skarven med något annars sväller ju skivan.
Mvh
 
När du skrev skarv trodde jag du menade en skarv i bänkskivan och därför kunde jag inte tolka din bild rätt...

Nu förstår jag hur bilden är vänd och att du menar hur underlimmningen ser ut.

Detta utseendet är ganska normalt och det brunaktiga du ser är inte spånskivan utan laminatet som man fräser av för att man inte ska skära sig på kanten och då blir det som på bilden...
 
Kan det inte vara känsligt för fukt där om det inte är ytbehandlat efteråt?
 
Vad jag vet suger inte laminat fukt... ;)
 
men det gör ju skivan som laminat är limmat på. Är skivan synlig?
gaia
 
Exakt jag vet ju inte om det är själva spånet, det är ju slipat så svårt att avgöra, Har ringt hth som köket är beställt ifrån och hon jag beställde av sa att det inte ska se ut som det gör.
Det fina är att hth:s egna chauförer har kört ut grejorna, förstört lådor mm mm som ska reklameras + att de antagligen gjort vasken fel.
Jag håller på med mycket olika saker och alla bransher är det likadant i. skandal.
Nu har ju hth visat att de ska fixa detta omgående så det känns ju skönt i varje fall.
 
Ser ut som underlimmat från HTH ser ut.. och nej det är laminatet som man ser och det suger inget vatten, så du har inget att oroa dig för
 
Ok men tycker det syns lite väl mycket, det kanske inte är bättre än så. Jag är rätt pedant med grejor så.
Vi får se vad hth säger.
 
Från den kanten som du stör dig på är själva spånet i skivan bortfräst på undersidan ungefär en 10-12mm för att själva vasken ska kunna komma upp till bänkskivans ovankant och således limmas vasken direkt i laminatets undersida och det är alltid så som det ser ut på din bild från diverse olika leverantörer...både från HTH och t.ex LG Collection som levererar mycket i Sverige...

Alternativet om de inte fräst av laminatet är att det hade varit en knivskarp kant på laminatet som man skurit sig på varje gång man bara råkade röra vid den.

Laminatet är ju inte genomfärgat och därför blir det ju den lilla brunaktiga kanten som du ser när de fasar av laminatet med fräsen.
 
Ok det låter gott det, konstigt att återförsäljaren här själva sa att det skulle fixas till, i och för sig är bilden lite missvisande då jag tagit kortet mycket nära.
Tack för all hjälp, detta forumet är toppen =)
Mvh Robban
 
Har du möjlighet så kolla in hos ÅF hur det ser ut i deras utställningskök.

Det är nämligen inte så många säljare som vet hur det ska och brukar se ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.