Hejsan,

Jag skulle vilja köpa skarprörsböjar till stuprören, men de kostar runt 900kr st. Finns det billigare? ska jag behöva jobba extra för att ha råd med hela huset? Eller är det priset rimligt, så jag ska lugna ner mig:)
Tack
 
Beror ju på vad man vill ha...en rörböj fån Biltema kostar under en hundring, vill man ha något med falsad kant, koppar osv finns knappt nån övre gräns?
Som alltid i denna värld.
 
Priset på 900 är rimligt ,
Mvh. Plåtslagare
 
  • Gilla
morgi
  • Laddar…
richardtenggren
Tror jag betalade ca 800 kr/st när jag köpte mina böjar från Plannja, dock så köpte jag 8 st och massa rännor, stuprör osv… så kanske fick lite rabatt :)

Edit: 800 var nog grundpriset, fick en offert på totalen bara :)
 
Redigerat:
  • Gilla
morgi
  • Laddar…
Jag betalade 350+moms för Lindab skarprörsböj 75 mm. Det var 2017 på Optimera med enkel ”småhandlarrabatt”.
 
  • Gilla
morgi
  • Laddar…
Vore intressant att veta varför de blir 10ggr dyrare än vanliga
 
richardtenggren
De är väl handgjorda? :)
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
Jag köpte mina skarprörsböjar på Hornbach nyligen.
Betalade verkligen inte 8-900kr styck.
Fabrikat Lindab, ser helfina ut.
Dock beställningsvara då de inte ingår i std sortimentet. Tog någon vecka.

Kan ta foton om någon vill. De är dock inte uppsatta än då jag inväntar de nya knutbrädorna.
 
  • Gilla
morgi
  • Laddar…
C
2019 betalade jag 316 kr/st för stål och 833 kr/st för koppar + moms på Optimera efter mängdrabatt. Plannja, ⌀100.
 
  • Gilla
morgi
  • Laddar…
C cpalm skrev:
2019 betalade jag 316 kr/st för stål och 833 kr/st för koppar + moms på Optimera efter mängdrabatt. Plannja, ⌀100.
Perfekt!
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Jag köpte mina skarprörsböjar på Hornbach nyligen.
Betalade verkligen inte 8-900kr styck.
Fabrikat Lindab, ser helfina ut.
Dock beställningsvara då de inte ingår i std sortimentet. Tog någon vecka.

Kan ta foton om någon vill. De är dock inte uppsatta än då jag inväntar de nya knutbrädorna.
Tack ska kika på det!
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
De är väl handgjorda? :)
Mmm långsamt handgjorda:)
 
Det svider en del i bakfickan men tycker verkligen att det är en detalj att kosta på om det är tidstypiskt. När man väl har glömt fakturan känns det väldigt avlägset att man ens har övervägt falukorvar.
 
  • Gilla
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
2019 betalade jag 316 kr/st för stål och 833 kr/st för koppar + moms på Optimera efter mängdrabatt. Plannja, ⌀100.

mina listpriser idag med rabatter hos Lindab
driver ett plåtslageri

500 + moms svart
1600 + moms koppar
 
  • Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.