Tjena igen
Har införskaffat ett nytt vitrinskåp till köket som då saknar belysning. Hade då tänkt sätta en led list på dörren som sen går till en led transformator som går att dimmera. Ska sedan utöka med en plejd dimmerpuck för att kunna dimmera då ledlister oftast ger ett stark svetsljus. Då till min fråga. Tänkte mata transformatorn via en lampsladd från lamputtaget vid fönstret. Äre godkänt eller måste jag ha ett doslock med ledningsuttag och dra en EKK kabel till transformatorn?
Länkar led listen ja tänkt använda och transformatorn. Tacksam för svar
https://www.led-tejp.se/led-tejp/led-tejp-se-led-tejp-enfargad-led-tejp/led-tejp-9-6w-m-ip20
https://www.lamportillallt.se/tillbehor/eglo-dimbar-elektronisk-led-transformator-0-70w.html
 
  • Vit rund plejd dimmerpuck för reglering av LED-belysning i hemmet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitrum med planerad LED-list markerad i rött längs dörrens övre kant mot taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Du kan betrakta vitrinskåpet som en flyttbar apparat och ansluta hela klabbet med stickpropp. Se till att bygga in plejden och alla kopplingar i en vettig kopplingsdosa.
 
Tack för svar så kan jag göra. Men vill helst kunna tända och släcka skåpet på strömbrytaren som sitter på väggen där alla andra sitter. Tycker de blir både mera snyggt och professionellt.
 
  • Väggmonterad strömbrytarpanel med sex knappar och en ansluten sladd i ett uttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Skit i plejden då och ställ in en fast dimmernivå på slingan. Exakt hur detta görs beror på drivdonet du tänker använda.

Om du vill kunna styra en plejd eller ett drivdon med pushdim från de vanliga brytarna får du göra en fast installation.
 
  • Gilla
Robinjanserius
  • Laddar…
Okej tack för ett snabbt och bra svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.