Hej

Ni som har gasspis i villa, hur har ni löst förvaringsfrågan?
Låda på ytterväggen verkar vara bäst men jag har svårt att hitta en som är ok och inte för dyr.
Har någon tips på försäljare/tillverkare? Är det ok att tillverka en låda själv och isåfall i vilket material och dimensioner?

Mattias E
 
Underbart, det verkar vara halva priset. Jag får helt enkelt ringa och kolla
 
Jag byggde en enkel låda i tryckimpregnerat trä, som jag ställde ca fem meter från huset.
Se till att lådan rymmer två flaskor.
 
men koppla inte på bägge om du inte har dispens
 
Det där har jag också läst om. Jag ska alltså ha dispens för att koppla på båda? Hur/var söker jag det?
 
Räddningstjänsten i din kommun
 
Hemmakatten
Vi ansökte hos byggnadsförvaltningen. Fick hem en ansökan som fylldes i och skickades in. Tillståndet skickas på remiss till Räddningsverket som godkänner eller avslår. jag hade dock ringt Räddningsverket innan och en mycket trevlig brandinspektör kom hem och tittade och gav goda råd. Tillståndet kom efter en vecka.
 
Kör mer Galvat skåp. Fick god rabatt. Hänger på fasadväggen, mer än tre meter från el-central samt ej under fönster som rekommenderas.

Mer nyfiken på svar i frågan varför ni känner behovet av att koppla två tuber?
 
För att slippa bli avbruten i matlagningen då gasolen i tuben tar slut och steppa ut i nyårsstassen i snö och minus 8.........

Har själv dock bara en tub inkopplad, men byter innan tuben är tom i gengäld (kör upp det som är kvar på jobbet).

Vill även förtydliga att även med MANUELL omkopplare så är det inte tillåtet att koppla in mer än en tub på anläggningen utan dispens.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.