Hej

Köpte en bostadsrätt för drygt 6 månader, flyttade in för 2,5 månader sedan.

Jag har nu märkt att ett av badrumsskåpen inte är orginal och fanns inte med i frågelistan att de satt upp. Mannen som bodde här tidigare var ordförande i föreningen men gick bort, därav sålde hustrun bostaden.

Min uppfattning är att mannen har varit ganska ordentlig. Många av mina grannar har påpekat att lägenheten måste varit väldigt fin. Han ska varit hantverkade och grejer.

Skåpet sitter på andra sidan badrummet, så långt från duschen som det går. Det finns golvvärme. Det är kakel på väggarna.

Hur som helst, hur kan jag säkerställa att det är korrekt uppsatt så att jag inte får problem med fukt i framtiden?

Här är bilder på en av delarna.
 
  • Närbild på en metallfäste med en skruv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett hörnfäste inne i ett badrumsskåp med två synliga skruvar, fäst vid en vit skåpvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Insidan av ett vitt badrumsskåp med ett hörnfäste och justerbara hyllhål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är större risk att ryssen anfaller än att du får fuktskada i ett skruvhål! Det ser fullt normalt ut.
 
  • Gilla
salkin85 och 3 till
  • Laddar…
Det är standard Ikea upphängning, så ser det ut i tusentals installationer.
 
  • Gilla
Bad09
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är större risk att ryssen anfaller än att du får fuktskada i ett skruvhål! Det ser fullt normalt ut.
Tack! Nojig förstagångsköpare med tummen mitt i handen.

D Dilato skrev:
Det är standard Ikea upphängning, så ser det ut i tusentals installationer.
Jo, det förstår jag. Jag tänkte mest om de hade tätt runt skruven / i kaklet.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Du ska väll inte duscha skåpet
 
T TheGame skrev:
Du ska väll inte duscha skåpet
Gör inte du det? Hur rengör du skåp annars? :D

Nä, asså, jag antar att det inte är några problem. Men samtidigt är det här ett område där jag inte har kunskap och hellre fråga de med kunskap och framstå som en idiot än att framstå som en idiot för att man inte gjorde något.

Jag tänkte väl något i stil med att fukt från duschen smyger sig in i hålet och skapar skador eftersom jag läst så mycket om vikten av att täta om man borrar i kakel / badrummet.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Det sitter säkert plugg i hålet, det är tätt nog när skruven expanderar den.
 
  • Gilla
Bad09
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det sitter säkert plugg i hålet, det är tätt nog när skruven expanderar den.
Tack. Det lugnar mina nerver. Det sitter pluggar i princip alla andra hål i lägenheten så skulle vara otroligt konstigt om det inte fanns där också då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.