Kan det vara nå't?

Lumi och Mirro har ju ack så fina med det passar tyvärr inte min budget just nu :-/

Avskyr egentligen att köpa utan att kunna titta i verkligheten först, men vad göra... Hur känns Skånskas i kvaliteten egentligen? Och Kvik kanske skulle kunna vara ett alternativ, men just nu kan jag inte ens ladda ner deras prislista. Och samma sak där, jag måste isf köpa utan att kolla först. Har typ 50 mil till närmaste Kvik-butik...

Andra förslag på hyfsade skjutdörrar till en rimlig peng?
 
Har skånskas billigaste skjutdörrar och de är helt ok
 
Har deras skjutdörrar i Serien Milano. Helt OK.

En detalj som skulle kunna vara ett problem på vissa ställen är att det inte går att justera höjden på rullarna mot golvskenan. Marginalen är väldigt knapp.

När jag installerade så fastnade dörren först. Ramen tog i golvskenan. Då upptäckte jag att jag inte hade dragit skruven som höll skenan mot golvet i ena änden ordentligt, den gick att dra typ ett halvt varv till. Den lilla höjdskillnaden som det blev räckte för att det nu skall fungera.

men detta var på ett helt nybyggt golv med spånskivor på ett perfekt bjälklag (snickaren hävdade att planheten på vårt bjäklag var det bästa han någonsin lyckats med).

Om man då har ett mer ojämnt golv under så kanske det finns risk att det helt enkelt inte fungerar.

Nu vet jag inte om marginalerna är så mycket bättre på Elfa och andra skjutdörrar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.