Vi ska byta fönster i våran sommarstuga och funderar på vilka erfarenheter som finns av dessa fönster?? Har googlat men inte hittat något :confused:
 
Vi har nyligen köpt 10 st tradition plus, tror jag de hette. Inte de mest exklusiva fönster man kan köpa, men helt klart prisvärt. Men Skånska BV skickade med svarta tätlister till vita fönster. De har jag inte monterat (listerna skulle synas som en svart rand på insidan av fönstret).

Till en sommarstuga skulle jag absolut inte tveka.
 
Jag har sånna i vissa delar av huset. Prisvärda och snygga. Jag stör mig inte på dom svarta tätningslisterna(tycker dom syns så lite). Spröjsen är dock under all kritik. Infästningen släppet så fort det regnar eller kommer lite snö på dom, vilket gör att spröjsen hamnar snett. Går dock snabbt att sätta tillbaka, men det är irriterande. Annars är det bra fönster för lite pengar :)
 
Det lutar mer och mer åt det, tack så mycket för att du svarade :)
 
Johnsvi: Har du någon bild på hur dom ser på plats?? :) Hur många år sedan var det som du köpte dom?? Vi ska som tur är inte ha några spröjs :)
 
Kolla i min tråd "renovering av hus från 1929" där ska jag ha bilder på fönstren både in och utvändigt. Jag har bara haft dom i 1 år ungefär. Jag har två lufts-varianten. :)
 
K
Tycker att de är snygga och väldigt prisvärda. Frågan är om det är vansinnigt att köpa sådana till ett nybygge. Alternativet är vanliga enluft vridfönster.

De skulle ju onekligen ge en skönare karaktär till huset.

Byggmax har ju flaggfönster (fyrluft) till ungefär samma pris, med U-värde 1.1. Man undrar ju lite om det kan vara något att ha, är något för bra för att vara sant brukar det ju inte vara det :/
 
Redigerat:
Johnsvi skrev:
Kolla i min tråd "renovering av hus från 1929" där ska jag ha bilder på fönstren både in och utvändigt. Jag har bara haft dom i 1 år ungefär. Jag har två lufts-varianten. :)
Ok tack då kollar jag där :)
 
K
Är det någon som vet om deras "kampanjpriser" är tillfälliga eller om de kommer att gälla ett bra tag till?

De flesta fönstertillverkare kör ju kampanjer på 30-40% nästan jämt!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.