Ska köpa glaspartier excellent säkerhetsglas med energibeläggning och 16mm kanalplast från skånska byggvaror är det någon som har en åsikt TACK
Undrar även om det blir immigt på dessa glas.
Tack på förhand
 
Vad jag hört blir det alltid imma på enkelglas trots energibeläggning m.m.
Kan dock rekomendera att du beställer glas hos ngn som tillverkar glaspartierna själv då slipper du mellanlist mitt på fönstret samt kan få partiet i exakt längd och bredd. Prisskillnaden är marginell.
Kan bla rekommendera Bromölla glas som tillverkar partierna själva mycket stabilare för de har tjockare glas.
 
Nackdelen med SKBV är att allt levereras i atomer. Man måste montera ihop karmar och sedan sätta in glaspartiet själv. Fördelarna har varit att inget saknades i leveransen, priset och modulbredderna som passade oss bra.

Någon imma i vår vinterträdgård har vi inte märkt av.
 
Tack för svaren jättebra med synpukter
Var det krångligt att sätta ihop glaspartierna?
Beställde ni isolerglas eller energiglas?
Trodde att det inte skulle bli någon imma om man tog dom glasen och isolerade under golvet
Vi slipper listen som jag inte vill ha om vi beställer exellent energiglas som är härdade glas.
 
Vi har monterat upp Naturserien med Isolerglas. De fasta partierna medger inga större installationsproblem. Vikdörrarna däremot är lite knepigare.
 
Bra priser på glaspartierna, men tror att kanalplasten är ganska dyr där, tror de tar igen en hel del på marginalerna vad gäller taket...

Kolla gärna upp priset på kanalplasten på fler ställen, däremot glaset är det nog ingen som kan ge lika bra pris på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.