Någon som köpt något badkar från Skånska byggvaror?(www.skanskabyggvaror.se)

Skulle vara kul att höra hur det är med ljudvolymen på deras badkar och om de är bra. Funderar på en Cannes vänster System 6.
 
Lyfter upp tråden lite.
Ny fråga egentligen.

Vi är tillbaka på att kakla in vårt badkar. Men hittar ingenstans priser på ett sånt jobb utfört av hantverkare (vitt). Skulle även vilja veta vart man kan köpa ett vanligt badkar billigt. Alla "siter" man hittar har bara badkar med bubblor och oftast hörnbadkar. Är alltså ute efter ett valigt enkelt badkar som går att kakla in enkelt.

Någon som vet?
 
Tror de flesta tillverkare av badrumsporslin har kar för inbyggnad. Billigare priser brukar man kunna hitta om du vet modellen och sedan söker via Google eller någon annan sökmotor på just den modellen. Jag hittade flera siter den vägen där vårt badkar kostade 3 - 4000 mindre än vad det kostade hos någon av IFÖs återförsäljare. Nu köpte vi ju inte den vägen i slutändan så jag vet inte hur bra dessa webbutiker är!!

Vad gäller att utföra jobbet så skulle jag kunna tänka mig att plattsättarna/snickarna gör detta om du ber om det (och betalar för det). Kolla det på byggsamrådet längre fram, då får du träffa snickaren. Plattsättaren kommer du få telefonnummer till så småningom.

Pris på sådana extra tillval är svåra att få uppgift på i förväg från THs entreprenörer. Det räknas som platsbygge, dvs ni gör upp och skriver papper på det på plats. Ett hum borde du väl kunna få om någon annan med egen erfarenhet här på forumet svarar!
 
kolla på rinkabyror.se ....flera runt 3000:-...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.