Vill bara höra om det är någon som anlitat Skånska bad vid badrumsrenovering och i så fall om ni varit nöjda eller inte.
 
Hej Linda, vi funderar också på att använda dom. Valde ni Skånska Bad och blev ni i så fall nöjda? Kan ni annars rekommendera någon annan?
mvh
Anna
 
Vi valde Skånska Bad och var inte nöjda med helheten. Kommer aldrig ta totalentreprenad igen. Vi tog totalentreprenad för att slippa problem men det var hur mycket strul som helst. 100 ggr lättare sen när vi gjorde köket och anlitade hantverkare timme för timme till det vi inte kunde själva (el och VVS). Min
mans kakeljobb i köket är bättre och jämnare än i badrummet trots att det var första gången han kaklade. Har tyvärr ingen annan att rekommendera. Men en kollega har anlitat en Jerry (Hult tror jag) i Helsingborg och varit mkt nöjda både med badrum
och kök. Lycka till!
 
lindalidberg skrev:
Vi valde Skånska Bad och var inte nöjda med helheten. Kommer aldrig ta totalentreprenad igen. Vi tog totalentreprenad för att slippa problem men det var hur mycket strul som helst. 100 ggr lättare sen när vi gjorde köket och anlitade hantverkare timme för timme till det vi inte kunde själva (el och VVS). Min
mans kakeljobb i köket är bättre och jämnare än i badrummet trots att det var första gången han kaklade. Har tyvärr ingen annan att rekommendera. Men en kollega har anlitat en Jerry (Hult tror jag) i Helsingborg och varit mkt nöjda både med badrum
och kök. Lycka till!
Hej och tack för info!
mvh
Anna
 
Hej,
även vi anlitade Skånska Bad men var inte heller nöjda. De tog extra betalt utan att informera om att det skulle kosta extra, de monterade inredning fel men skyllde på leverantören och de skadade inredning vid montering och skyllde även det på montering. Vill ni veta mer så bara maila, vi har mycket vi kan berätta... Skulle aldrig anlita dem eller rekommendera dem.
Mvh
Ninni
 
Hej och tack för info! Vi valde att gå med Scandipro (Christer Ekenstierna) och är i stort nöjda hittills. Några kommunikationsmissar men så blir det väl alltid. Bra kakelsättning, snyggt tak, snygga foder.
mvh
Moranna
 
Jag har tagit bort ett par inlägg, som var mycket negativa till Skånska Bad, men det fanns tveksamheter runt identiteten på medlemmen. Vi misstänker att det var smutskastning från en konkurrent.
 
Vi har nu kontrollerat uppgifterna i det borttagna inlägget, bla. via ARN. Alla tveksamheter runt medlemmens identitet är borta, men medlemmen vill i nuläget inte lägga tillbaka inlägget.

Men som sagt via ARN har vi fått fram att Skånska Bad, dels har gjort ett icke fackmannamässigt jobb, brutit ingångna avtal, och det förefaller som de inte heller har följt nämndens rekommendation.

Med andra ord en firma som det finns all anledning att varna för!
 
På förekommen anledning vill jag också passa på att påpeka (för Skånska Bad när de läser här), att byggahus forum tar inte bort inlägg på "beställning". Det hjälper alltså inte att på olika sätt trakassera och hota sina tidigare kunder för att få bort inlägg från forumet. Detta med anledning av förfrågan från en annan missnöjd kund till företaget.
 
Vi har nu kommit överens om en uppgörelse med Skånska bad.
 
Har precis fått veta att vi levt med ett livsfarligt badrum
i 2 år. Jordfelsbrytaren är inte kopplad till jord så badrummet har varit ojordat sedan renovering. Kanske förklarar varför Skånska Bad slingrade sig ur att åtgärda den strulande golvvärmen för 1 år sedan. Funderar just nu på hur vi ska gå vidare med ärendet.
 
Anmäl till elsäkerhetsverket, jag antar att de inte anlitat en behörig elfirma för elen hos er? Vet ni vem som gjorde installationen så kan det vara värt ett försök med polisanmälan.
 
Jag vet vilken elfirma företaget samarbetar med men jag har ju inget bevis för vem som faktiskt utförde jobbet. Ang elsäkerhetsverket så undrar jag om man kan anmäla såna här "småsaker".
 
Jo OM det verkligen var en elfirma som var ansvarig för installationen så är det viktigt att elsäkerhetsverket får reda på det. De kommer troligen inte att dra in deras behörighet eller något i den stilen. Men de kommer att få det svettigt ett tag.

Nu vet jag inte på din beskrivning exakt vad som var fel. En jordfelsbrytare skall inte vara kopplad till jord. Det finns ett par olika felmöjligheter som man skulle kunna gissa på av din beskrivning,

1. Antingen var elen i badrummet inte inkopplad via jordfelsbrytare alls.
2. Elen i badrummet hade inte jord inkopplad, i så fall skyddar jordfelsbrytaren ändå. Men det är ett mycket grovt fel.
3. Jordfelsbrytaren var på något sätt felkopplad (8 trådar skall kopplas rätt), men de flesta felkopplingar av jordfelsbrytare resulterar i att den löser ut ganska omgående, fast vissa typer av felkopplingar (som är obehagligt vanliga), gör att det matas ut slumpartad spänning på upp mot 400V i vägguttagen. Det blir ganska dramatiskt, jag har pratat med folk som råkat ut för det, de har flytt ut med exploderande glödlampor runt sig, och ser hur Tvn börjar brinna explosionsartat, radion i köket smälter plötsligt ned till en plastklump. Men som sagt det är ett fel som knappast finns i 2 år utan att man märker det.
 
Ang "småsaker" och elsäkerhetsverket. Här finns en äldre tråd om ett husbygge på västkusten. Där Myresjöhus hade anlitat en elfirma från Bollebyggd. De hade dragit trådar till ett vägguttag på ett felaktigt sätt, och hävdade att inget var fel (fast jordfelsbrytaren löste ut).

Villaägaren anmälde till elsäkerhetsverket som svarade med att hota med evakuering av huset, ingen fick vistas i byggnaden innan felet var avhjälpt. Nu blev felet efter stort velande åtgärdat innan verkets "dom" vann laga kraft.

Men det fantastiska var att Myresjöhus med en dåres envishet fortsatte att anlita samma firma som fortsatte att göra regelvidriga installationer i fler Myresjöhus på västkusten. Firman var/är kombinerad El och VVS installatör, och det finns flera trådar här som visar att de kan inte VVS heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.