Ska sätta upp ett väggskåp som på bilden. Fundera på hide Á lite Thin eller slim modellen. 2w ligger dessa lampor på. Skall vara mysbelysning ovanför tvn. Tips på lampor till detta ändamål!
 
  • image.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Funderade även på led list. Men är nog snyggare med inbyggda spottar. Frågan är om 2w räcker som sken. Har även funderat på punkt belysning med hide Á lite mini Svårt veta vilket som blir snyggast
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här har vi det i köket. Kommer nog aldrig sätta spottar under skåpet igen. Ljuset blir jämnare med ledlist.
 
Ok men frågan om belysning blir lika varm och mysig som med spottar det ja fundera på. Det blir inte kallare sken med list? Ska ju ha den ovanför tvn. Har du fräst in den och döljt listen med någon profil eller funkar det. Vilket fabrikat har du
 
Hide a lite led lister gå på typ 600 kr för 50 cm svin dyrt. Finns det andra bra kvalitets märken?
 
Vet inte fabrikat ,min elektriker fixade den. Jag hade en täckskiva som skulle sitta underskåpet o den delade jag bara eftersom den är mellan 2 väggar. Jag använde skena som jag beställde från alibaba eller aliexpress (Kina) ,fick även frostat lock till . Jag tycker inte det blir kallare men det är förstås beroende på om du väljer kall vit (blåaktigt sken) eller varm vit (mer som glödlamps sken)
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Vi har hidealites RXW strip i uterummet, 2600k
och väldigt bra färgåtergivning ger ett varmt och behagligt ljus.
Kostar ca 200:-/m, inte så farligt om du bara ska ha en liten bit, vågar nästan påstå att du inte kan kan hitta någon annan strip med så varmt ljus till bättre pris än så.
Stripen kan man sätta i deras anpassade alulister eller i en kabelkanal eller aluprofil.
http://elbutik.se/product.html/hide-a-lite-ledstrip-rx-ip20-24v-6000k-5m?category_id=15850
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Tack grabbar för bra svar. Kommer köpa hide a lite rxw då. Bra peng och värka vara fina grejer. Måste hitta någon snyggt alu profil bara som ja ska fräsa in i skåpet. Få ringa dom imorgon om drivdon och hur man koppla in att. Fundera även på en led list ovanför som lyser upp mot taket kan nog bli snyggt.
 
Hitta inga ALU profiler på elbutiken. Vilka har bra utbud på dessa?
 
Ska man sätta led listen intill väggen så långt som möjligt tycker ni? Eller i centrum av skåpet
 
Jag satte min ca 10 cm från framkant. Men det var för att få bra belysning över hela bänkskivan.
 
Sant smart för få bättre spridning. Men för min del är det nog ej fel ha liseten intill väggen. ska ledlisten ha samma längd som skåpen eller ska man ha börja en bit in på ytan?
 
Tänk på att om du har en väldigt ojämn vägg så syns allt när du placerar ledlisten nära väggen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.