Hej!
I anslutning till vårt kök ska vi ha ett litet skafferi, dryga 2x1 m se skiss. Här ska torrvaror och alkohol förvaras men vissa maskiner såsom micro, vinkyl och brödrost ska också rymmas. Drömmen vore en liten beredningsyta, alltså som en fri bänkyta. Går det att få in allting i rummet? Hur ska jag tänka kring djup på hyllplan och också höjd mellan hyllor? Vore toppen om någon med ett skafferi ville dela med sig av några bilder.
 
  • Enkel linjeskiss av ett skafferi på 2x1 meter med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Med vinkyl blir det varmt och skönt i alla fall
 
electroluxaren skrev:
Med vinkyl blir det varmt och skönt i alla fall
Ja, men jag tänker att det inte gör så mycket när det ändå bara är torrvaror!
 
Blir det inte jobbigt att behöva gå till ett annat rum när man ska micra nåt eller hämta det rostade brödet?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag har inget själv men skafferi låter härligt, där kan alla saker en matlagningsingtresserad människa inte använder hela tiden. Tex olika mjölsorter som bara behövs till söndagsbaket, kryddor, extra paket pasta och ris, pepparkaksformar, brödkavel, glassmaskin, konserver, syltburkar, knäckebröd.
I köket nära spisen har man det man har till vardags, tex en liten burk mjöl att reda såsen med osv. Storpacken står i skafferiet :)
Ja den lilla bordsytan kan behövas för omlastning, sortering mm. Tror en blandning mellan låga och höga hyllplan blir bäst. Går ju att stuva om vid behov.
 
  • Gilla
jowal
  • Laddar…
useless useless skrev:
Blir det inte jobbigt att behöva gå till ett annat rum när man ska micra nåt eller hämta det rostade brödet?
Vi använder dem så sällan så tycker snarare att det är skönt att kunna låta maskinerna stå framme, men ändå inte ha dem i vägen. Tack för input!
 
S Solskiftet skrev:
Jag har inget själv men skafferi låter härligt, där kan alla saker en matlagningsingtresserad människa inte använder hela tiden. Tex olika mjölsorter som bara behövs till söndagsbaket, kryddor, extra paket pasta och ris, pepparkaksformar, brödkavel, glassmaskin, konserver, syltburkar, knäckebröd.
I köket nära spisen har man det man har till vardags, tex en liten burk mjöl att reda såsen med osv. Storpacken står i skafferiet :)
Ja den lilla bordsytan kan behövas för omlastning, sortering mm. Tror en blandning mellan låga och höga hyllplan blir bäst. Går ju att stuva om vid behov.
Ja, visst låter det härligt! Jag tror också att det är en fördel med olika höjder. Tanken är att hyllplanen monterad på väggen utan skenor eller så, så vill gärna få till en bra placering på direkten.
 
Ja, alltså det var inte menat som nån negativ kritik... Hemma hos oss är micron den köksmaskin som används i särklass mest, men det är ju inte alla som är såna... Anledningen till min fråga var snarare att det kanske vore bättre att göra skafferiet mindre till förmån för mer bänkyta i själva köket, men jag vet inte hur förutsättningarna för det är.
 
useless useless skrev:
Ja, alltså det var inte menat som nån negativ kritik... Hemma hos oss är micron den köksmaskin som används i särklass mest, men det är ju inte alla som är såna... Anledningen till min fråga var snarare att det kanske vore bättre att göra skafferiet mindre till förmån för mer bänkyta i själva köket, men jag vet inte hur förutsättningarna för det är.
Jag tolkade inte det som någon kritik! Är bara glad att du/ni tar er tid att lämna feedback. Huset har redan ett färdigt kök, så skafferiet är snarare pricken över i :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.