Eftersom vi snart ska flytta in i vårt 70-talshus är det hög tid att skaffa en villahemförsäkring. Det är ju en djungel! :confused:

Villaägarnas försäkring (i samarbete med Moderna Försäkringar) har ett bra pris, men de verkar mest skryta med att täcka angrepp av hussvamp, och hur vanligt är egentligen det?

Jag har dessutom råkat snubbla över Akademikerförsäkring (också i samarbete med Moderna), och den är överlägset billigast av de bolag jag kollat. Är det nån som har nån erfarenhet av Akademikerförsäkring?

Varför har ni valt just de försäkringsbolag ni har, eller varför har ni valt bort andra bolag?
 
Jag har valt Dina försäkringar, eftersom de var klart billigast av de tre som över huvudtaget ville försäkra vårt hus.
 
Det som verkligen räknas är hur företaget agerar den dan du har en skada. Som försäkringskonsument gör man inte så omfattande erfarenheter. Många har samma bolag hela tiden och råkar aldrig ut för någon skada.
Jag har Länsförsäkringar och har behövt anlita dem vid två tillfällen: en vattenskada och ett inbrott. Vid båda tillfällena tycker jag att jag fick korrekt ersättning utan något krångel.
 
Nu blev det Villaägarnas försäkring. Bra pris och bra villkor. Akademikerförsäkring var sämre på flera punkter när jag jämförde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.