E
Skrivet av: Mattias

Mycket bra! Efterlysar liknande system på bilar, dammsugare och egentligen alla branscher där skitprodukter förekommer. En dammsugare från Rusta kostar ju miljön lika mycket att tillverka som en bra Miele. Detta går åt rätt håll!
 
E
Skrivet av: Johnny Kallin

Jag vill se kurvor på cop-värdet. För mig skulle en värmepump kunna fungera som komplement men det är svårt att veta när det är dags att starta pelletspannan idag.
 
E
Skrivet av: Mats

Tycker också detta är helt UNDERBART!!! Har själv letat mycket om jag ska skaffa en luft-luft-värmepump. Och det finns ju otroligt mycket att välja på (som allt annat) och detaljer på pumparna som inte finns, som bullernivå, utan bara summan och att det är ett "jättebra" system.
Tydligen kommer jag snart då att kunna köpa mig mitt luft-luft-värmepumpsystem när detta nya har slagit rot.
Skönt :)
Håller även med Mattias att det ska finnas på övriga produkter/maskiner.
 
E
Skrivet av: Mattias

Sen måste konsumenterna börja tänka själva också. En värmepump som hämtar energi från uteluft fungerar så klart inte när det är smällkallt, då blir tänkta värmepumpen en ren elpanna. De enda värmepumpar som funkar när det är riktigt kallt är jord/berg värme, och har kvar sin besparing genom en stabil temperatur i berget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.