Jag har speciell klinkers som är laserskuren tror jag att hantverkaren sa att det hette. Klinkersen heter iallafall Kenya svart och är 30x30 och 10 mm tjock. Jag undrar hur jag ska skära i detta sorts klinkers tänkte ha det på väggarna och golvet i badrummet. Enligt honom skulle det inte funka att skära med kakelskärare.
 
T
Snicksnack, inga problem att skära den plattan med en vanlig kakelskärare!
 
tank77 skrev:
Snicksnack, inga problem att skära den plattan med en vanlig kakelskärare!
Varför skulle han ha mer betalt för jobbet isf ? Han sa att detta jobb skulle ta dubbelt så långt tid för att de tjocka plattor :S
 
T
Han försöker väl blåsa dig!
 
tank77 skrev:
Han försöker väl blåsa dig!
Jag frågade en kille på bauhaus vad för kakelskärare jag skulle ha. Han sa att de bortkastade pengar för att de klinkers frosttålig att jag ska skära dem med vinkelslip stämmer det ?
 
T
Angelo Gabriel skrev:
Jag frågade en kille på bauhaus vad för kakelskärare jag skulle ha. Han sa att de bortkastade pengar för att de klinkers frosttålig att jag ska skära dem med vinkelslip stämmer det ?
Konstigt, då jag skär frostfria klinkers var och varannan dag med en vanlig kakelskärare (Sigma)!

Väldigt sällan råkar man ut för klinkers som kan vara svåra att dela på, ibland kan sista biten på plattan "sticka" så att snittet inte blir rakt. I dom fall får man ta fram vinkelslipen.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
tank77 skrev:
Konstigt, då jag skär frostfria klinkers var och varannan dag med en vanlig kakelskärare (Sigma)!

Väldigt sällan råkar man ut för klinkers som kan vara svåra att dela på, ibland kan sista biten på plattan "sticka" så att snittet inte blir rakt. I dom fall får man ta fram vinkelslipen.
Jag ska ta med en plattan till butiken och testa om det går
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.