Jag har en gammal vedkap/klyv vid sommarstugan som inte används p.g.a avsaknaden av skyddsutrustning.
Den fungerar bra men det sitter en gammal 3-fas handske på som måste bytas.

Finns mellan Uppsala och Östhammar.

Bortskänkes till första bästa trevliga forummedlem som vill ha den :)

Gammal vedkap/klyv i utomhusmiljö med skogsbackgrund, synlig sågklinga och vedspillning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gammal rostig vedkap med sågblad och 3-fas handske, utomhus nära vedbod, omgiven av skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sista chansen den här veckan annars går den till skroten :confused:
 
Det där sadistiska monstret har nog mer än ett avslitet finger på sitt samvete...

Skrota skiten! (y)
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Om du skulle ta bort den livsfarliga klyvskruven så är kapen gott och väl tillräckligt säker för att användas. Lika välskyddad och säker som de kaparna som säljs i dag.
Skulle jag bo närmare så skulle jag ordna ett nytt hem åt den.
 
Om man jämför den skruven med den klyv som jag använde som barn!!! så är den jättesäker. Morfar hade en klyv som var ett stort trähjul, ca 150 cm i omkrets, drevs med rem från samma motor vi hade till kvarnen. På var sida satt ett klyvhuvud som passerade genom ramen (förstärkt med stålplåt) som var en 6x6" "yxan" kom med en rejäl fart så det gällde att hålla händerna på lagom avstånd men attans va fort vi klyv vinter förrådet av ved. Konstigt nog hade alla händerna kvar när den äntligen multnade sönder så inget mer kan hända med just den i alla fall...
 
maah maah skrev:
Jag har en gammal vedkap/klyv vid sommarstugan som inte används p.g.a avsaknaden av skyddsutrustning.
Den fungerar bra men det sitter en gammal 3-fas handske på som måste bytas.

Finns mellan Uppsala och Östhammar.

Bortskänkes till första bästa trevliga forummedlem som vill ha den :)

[bild]

[bild]
maah maah skrev:
Jag har en gammal vedkap/klyv vid sommarstugan som inte används p.g.a avsaknaden av skyddsutrustning.
Den fungerar bra men det sitter en gammal 3-fas handske på som måste bytas.

Finns mellan Uppsala och Östhammar.

Bortskänkes till första bästa trevliga forummedlem som vill ha den

Finns den kvar?
Om den finns, ring mig på 0705237700
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.