Hej på er.
Jag har en liten fundering. Vad är egentligen en skälig tid för en firma att isolera och sätta panel på en villa?
Väggytan är ca 150-180 kvm sammanlagt 10 fönster, inkl två takkupor. Inga komplicerade vinklar utan mer eller mindre plana väggar. Dom drog igång 10 oktober förra året och är nästan klar med tredje väggen. Jag har varit väldigt tålmodig och inte sagt så mycket till dom när dom varit här, men hur länge ska man behöva vänta egentligen? Kan man begära nån slags kompensation för att det tagit så lång tid? Kanske kan ta ut parkeringsavgift för ställningen(ironi)
 
J Janne79 skrev:
Hej på er.
Jag har en liten fundering. Vad är egentligen en skälig tid för en firma att isolera och sätta panel på en villa?
Väggytan är ca 150-180 kvm sammanlagt 10 fönster, inkl två takkupor. Inga komplicerade vinklar utan mer eller mindre plana väggar. Dom drog igång 10 oktober förra året och är nästan klar med tredje väggen. Jag har varit väldigt tålmodig och inte sagt så mycket till dom när dom varit här, men hur länge ska man behöva vänta egentligen? Kan man begära nån slags kompensation för att det tagit så lång tid? Kanske kan ta ut parkeringsavgift för ställningen(ironi)
Generellt torde det väl framgå av ert avtal (inkl ev förseningsavgift?)
Men att byta panel på den ytan borde väl ta ett par tre veckor kanske fyra i värsta fall.
Men jag utgåt ifrån att dom inte varit där och jobbat varje dag - då låter det otroligt segt ?
 
Varför har det tagit sådan tid? Jag tar för givet att du pratat, och frågat byggarna om vad som händer. Men även vad ni kommit överens om från början. Sen är ju även frågan om det innebär någon direkt merkostnad för dig. Exempelvis förlängd hyra av byggnadsställning.
Men tyvärr krävs, nästan alltid, att tid för färdigställande och eventuella viten nämns i kontrakt för att du ska bli berättigad sådan.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Nej dom har inte varit här dagligen. Bla så har dom väntat på plåtslagare sammanlagt 5 veckor. Sjukdom och VAB har varit andra förklaringar, men tex denna vecka så kom dom måndag, tisdag. Ingen här onsdag eller idag.
Vi har inget skrivet om när det skulle varit klart. Det enda som finns är att när han var här i våras och mätte för att räkna på jobbet så frågade jag om det skulle vara klart innan vintern ( han hade mycket jobb och kunde inte ge ett startdatum) "jaja" är svaret jag fick då, men det var ju bara muntligt och Ingen annan än jag som hörde det.
Ställningen betalar ja inget för, den ingick i offerten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.