Är det någon som har provat skadedjurskontakten? "Elektromagnetisk-, Ultraljuds och Välgörande negativ jonisk skadedjursbekämpning."
Kan det verkligen fungera?
 
Jag testade att köpa två dosor i våras då vi fått in möss i innerväggarna >:(

Satte en dosa på under och övervåningen och hoppades att det skulle åtminstone hålla dem från elledningarna.
Efter en vecka ungefär blev det faktiskt tyst i väggarna, men nån vecka senare så började det igen och jag kontaktade då anticimex som sa att de inte trodde att mössen skulle försvinna från huset utav dessa kontakter, men att de möjligen kunde fungera som avskräckande i ett redan musfritt hus...

Då jag även hade skadedjursskydd ingående i min villaförsäkring så tog jag det via den och de skickade anticimex som la ut gift på "kattvindarna". Efter några dagar var det tyst i huset och vi har inte märkt något sedan dess.
Vi låter dosorna sitta kvar nu och hoppas väl att de möjligen ska fungera som avskräckande för framtiden... Men lite tveksam känner jag mig nog... ;)
 
Hej! Jag vet inte om det är samma som du menar, men vi köpte någon dosa att sätta i vägguttagen som skulle vara bra mot spindlar och alla möjliga småkryp och djur. Denna skulle vara helt tyst och man skulle alltså inte märka något av att dom var där, så döm om min förvåning när jag upptäcker att dom faktiskt ger ifrån sig ett mycket högfrekvent ljud, som för mig var outhärdligt. Jag var tvungen att dra ur dom..men det kanske finns olika varianter på dom här. Iofs så var det inte sådär jättedyrt, runt 150 spänn...och nej, jag har normal hörsel. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.