Jag såg en stor rackare som kröp runt i taket på toaletten på jobbet (toalettutrymme med dusch).
Tvestjärtar har väl två spröt bakåt? Den här har två framåt och ett spröt i baken.
Är det en jättesilverfisk? Den såg nästan ut att vara 2-2,5 cm lång.
 
  • Insekt på ett badrumstak hörnet där kaklade väggar möter, möjlig jättesilverfisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
scansweden
  • Laddar…
T
Ser ut att vara en silverfisk :sweat:
 
S Skadedjuret skrev:
Jag såg en stor rackare som kröp runt i taket på toaletten på jobbet (toalettutrymme med dusch).
Tvestjärtar har väl två spröt bakåt? Den här har två framåt och ett spröt i baken.
Är det en jättesilverfisk? Den såg nästan ut att vara 2-2,5 cm lång.
Ser ut som någon typ av silverfisk då tvestjärtar är mycket mörkare.
Får väl också säga att det var en väldigt dålig bild, kanske skulle du ha ställt dig upp och sträckt upp telefonen också istället för att fota när du satt och gjorde nummer två :D
 
  • Gilla
Tobias Franzén och 2 till
  • Laddar…
Stefflo Stefflo skrev:
Ser ut som någon typ av silverfisk då tvestjärtar är mycket mörkare.
Får väl också säga att det var en väldigt dålig bild, kanske skulle du ha ställt dig upp och sträckt upp telefonen också istället för att fota när du satt och gjorde nummer två :D
Haha bra gissning. Nä jag stod faktiskt vid handfatet och sträckte upp händerna mot taket. Det är en fastighets- och kontorslokal så det är säkert 3 meter upp till taket. Eller något mer.

Jag såg nu att det inte gick att zooma in bilden när man har laddat upp den. Det gick finfint att zooma in den när man har den som sparad bild i windows från telefonen dock....

Det som jag reagerade över var att den var så väldans stor/lång. Jag har bara sett små silverfiskar som varit runt 1cm i gamla lägenheter/badrum.
Den här var 2-3cm lång. Monster.....
 
harry73
Kan det vara denna?
Silverfisk på en ojämn vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
harry73 harry73 skrev:
Kan det vara denna?
[bild]
Här kommer en bättre bild men min kollega som har varit inne o tittat säger att de inte är en silverfisk eller tvestjärt. Men hon visste inte vad dock.

Närbild på en liten brun insekt på ljus vägg, inte en silverfisk eller tvestjärt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
harry73
Långsprötad silverfisk
 
harry73 harry73 skrev:
Långsprötad silverfisk
Tack för svar =)
Hatar silverfiskar så nu får man väl hålla sig tills man kommer hem....
 
Fast den är ju inte mer än isch 12mm i kroppen!
Så läskig kan den väl inte vara
 
Varken silverfisk eller tvestjärt är väl några skadedjur?
 
  • Gilla
C.Lundin och 1 till
  • Laddar…
Fram med metspöt bara...
 
Staffans2000
S Skadedjuret skrev:
Tack för svar =)
Hatar silverfiskar så nu får man väl hålla sig tills man kommer hem....
Vad har de gjort dig för att förtjäna ditt hat? Bränt ner ditt hus? Sått klöver i gräsmattan? Misskrediterat dig på Facebook? Spelat silverfisktecno på söndagsförmiddagar? Solochvårat dig? Sålt knark till dina barn? Stulit gem, och skyllt på dig?
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.