Har ett badrum från 50-talet. Märkte häromdagen att det kryper lite insekter på fogarna och har inte sett något mögel någonstans. Har stengrund/betong under badkaret där jag sett flest insekter. Någon som vet vad det kan vara för insekter?

De ser gula och suuuper små ut. Tacksam för svar :)

Ps: har använt klorin på området två dagar i sträck men fortfarande några per dag, typ 3st per dag hittar jag. Om jag tittar på Anticimex sida så liknar det dammlöss. Och det skall tilläggas att det var extremt mycket damm och hår under badkaret i säkert ett år.

Så vad tror ni? Någon med samma erfarenheter?
 
  • Spindel på grov grå yta, zoomad in, låg upplösning, mobils gränssnitt syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Jedis87 och 1 till
  • Laddar…
J josson skrev:
Har ett badrum från 50-talet. Märkte häromdagen att det kryper lite insekter på fogarna och har inte sett något mögel någonstans. Har stengrund/betong under badkaret där jag sett flest insekter. Någon som vet vad det kan vara för insekter?

De ser gula och suuuper små ut. Tacksam för svar :)

Ps: har använt klorin på området två dagar i sträck men fortfarande några per dag, typ 3st per dag hittar jag. Om jag tittar på Anticimex sida så liknar det dammlöss. Och det skall tilläggas att det var extremt mycket damm och hår under badkaret i säkert ett år.

Så vad tror ni? Någon med samma erfarenheter?
Anticimex är en annan instans att fråga.
 
@
J josson skrev:
Har ett badrum från 50-talet. Märkte häromdagen att det kryper lite insekter på fogarna och har inte sett något mögel någonstans. Har stengrund/betong under badkaret där jag sett flest insekter. Någon som vet vad det kan vara för insekter?

De ser gula och suuuper små ut. Tacksam för svar :)

Ps: har använt klorin på området två dagar i sträck men fortfarande några per dag, typ 3st per dag hittar jag. Om jag tittar på Anticimex sida så liknar det dammlöss. Och det skall tilläggas att det var extremt mycket damm och hår under badkaret i säkert ett år.

Så vad tror ni? Någon med samma erfarenheter?
Tja...varför klorin när det finns bättre saker? https://handla.ica.se/handla/produk...nsekter-400ml-protect-home-id_p_3664715009702
 
Boklöss… eller dammlöss som du skriver. Aldrig sett i badrum, utan de är oftast där det finns stärkelse (typ tapetklister, böcker) men gillar mögel med tydligen :-/ Har dykt upp i två hus jag bott i men bara enstaka och i tapetserade rum. Dammsug och håll städat och se om de fortfarande är kvar efter några veckor.

https://stick.se/skadedjur/bokloss/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.