Halloj! Har precis påbörjat projekt rusta upp funkiskök genom att slipa till luckorna och ska sedan olja dem. Har dock stött på problem med denna skada som är där handtaget suttit, det har väl slitits genom alla år. Kan inte slipa mycket mer då träet är för tunt. Någon som har tips på hur man kan försöka reparera skadan? 😇😀😇
 
  • Renovering pågår, gammalt trägolv skymtar, nytt golvbräde framför, damm, gula skumgummibitar, fötter i svarta skor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träplatta med skruvhål, delvis bränd, på arbetsytan med byggdamm och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Tror snarare att det är en vattenskada om nu luckan tillhör ett underskåp under diskbänken. Enda chansen är väl att limma in ny ekfaner på det skadade området, inte helt lätt :thinking:
 
Det har inte varit underskåp utan överskåp. Men håller med dig att det ser mer ut som vattenskada… bleka eller träspackel uteslutet ?
 
Är det det de svarta du syftar på antar jag? Det kan du bleka bort med oxalsyra
 
  • Gilla
Linnea Östlund
  • Laddar…
Okej tack, min sambo är inne på samma sak.. det kanske är det man ska prova då!
 
En fråga till, har ett par till luckor med liknande skador som jag ännu inte slipat. bör man slipa innan eller efter blekning nästa gång?
 
  • Golvbrädor på skyddspapp, renovering pågår, rum under arbete, oskyddat parkettgolv bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut att vara lackade, så bort med lacken först
 
  • Gilla
Linnea Östlund
  • Laddar…
Tips är att skrapa med vanlig skrapa först, går mindre papper då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.