Vi har nyligen renoverat vårt badrum, men en kräftskiva senare så har redan första skavanken dykt upp :(

En liten bit har lossnat från en klinkerplatta vid duschen. Ingen stor bit, men sitter nästan i mitten av rummet och sticker därför ut rätt mycket. Jäkligt trist, speciellt som det är någon månad sedan vi renoverade badrummet.

Att byta ut hela plattan, med risk att skada tätskiktet etc, känns inte aktuellt.

Min tanke är om det skulle gå att måla över den lilla biten som har skadats med någon svart färg. Tror det skulle kunna bli helt okej, det är ju en såpass liten bit som skulle behöva målas att det knappt skulle synas på lite avstånd.

Vad tror ni? Är det en bra idé?
Och vilken typ av färg skulle vara lämplig?
 
  • Skadad klinkerplatta i badrum med en liten bit lossnat mitt i mönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle försöka maskera det hela med en svart vattenfast tuschpenna. Det kommer naturligtvis inte att bli jättebra men borde kunna dölja skadan en aning. Har svårt att se att man "ställer till" något med lite tusch.
 
J
Jag har haft en liknande skada efter att en hylla rasade ner i glasmosaiken. Löste sig kanon med frugans nagellack. Fördelen med denna är att det går att hitta väldigt snarlika nyanser i en välutrustad necessär, och att det går bra att bygga på höjden eftersom det är lite tjockt. Prova nån mattsvart Emo-färg så blir det bra. Närbild på en hand med mattsvarta nagellack på naglarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är denna tex:
http://modernmom.se/mode/mattsvart-och-svart-fransk/#.V8_PwlvRZaQ
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.