Hej alla,

Jag lyckade tappa en talrik på kanten av min nya köksbänk, så där blev en skada, vid diskhon där det syns som mest. Kan man reparera det så det blir lite bättre?
 
  • En närbild på en texturerad grå yta med en mindre skada eller fläck vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
C Cavemannn skrev:
Hej alla,

Jag lyckade tappa en talrik på kanten av min nya köksbänk, så där blev en skada, vid diskhon där det syns som mest. Kan man reparera det så det blir lite bättre?
Ser märkligt it. Har dom byggt bänken av ALU folie?

Kanske går att rätta till med lite värme men en bänk som exkluderar vid kontakt med en tall rik skulle jag då inte vilja ha.
 
A
Hur gick det med tallriken?
 
E El-Löken66 skrev:
Ser märkligt it. Har dom byggt bänken av ALU folie?

Kanske går att rätta till med lite värme men en bänk som exkluderar vid kontakt med en tall rik skulle jag då inte vilja ha.
Vanlig laminat. Blev inte bästa bild. Hade jag valt själva var det blivit en köksbänk av bättre kvalitet. Har redan fixat något med värma. Frågan om man kan köpa något medel som kan fylla upp märket?
 
electroluxaren skrev:
Hur gick det med tallriken?
Den klarade sig otroligt nog :rofl:
 
Det går tyvärr inte att laga på ett hållbart och osynligt sätt. Var lite extra försiktig med vattenblask vid skadan, bänkskivan kommer att svälla om det kommer in vatten bakom laminatet.
 
E
E Enannananna skrev:
Det går tyvärr inte att laga på ett hållbart och osynligt sätt. Var lite extra försiktig med vattenblask vid skadan, bänkskivan kommer att svälla om det kommer in vatten bakom laminatet.
Jag hade nog testa gå på Ikea kanske går att få någon som good will.
 
Jag hade nog lagt lite epoxy i skadan. Går även att färga om men är nitisk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.