Bygger nytt, och fick precis min första faktura för vatten och avlopp.

Det ligger säkert ett år bort för mig innan det är aktuellt att vrida på vattenservisen och installera en mätare.

Ska detta betalas oavsett om jag nyttjar det eller inte under byggtiden?
Någon som vet?

Tack!
 
Oavbsett om du kopplar på eller inte så måste du betala anslutningsvagiften. Det med servicavgift som alla debiterar gäller för dom 2 rör/pipor som ligger i backen, är på årsbas en kostnad och den btukar dom debitera även om du inte kopplar på. för den finns där fysiskt. Prova med att prata med dom om det, för du tar väl inte ut något vatten nu, eller avloppavgift som baseras på hur nycket vatten du tar ut.
 
J jonaserik skrev:
Oavbsett om du kopplar på eller inte så måste du betala anslutningsvagiften. Det med servicavgift som alla debiterar gäller för dom 2 rör/pipor som ligger i backen, är på årsbas en kostnad och den btukar dom debitera även om du inte kopplar på. för den finns där fysiskt. Prova med att prata med dom om det, för du tar väl inte ut något vatten nu, eller avloppavgift som baseras på hur nycket vatten du tar ut.
Tack för svar! Ja, anslutningsavgiften är betald, inga konstigheter med det.
Nej använder varken vatten eller avlopp.
Är nog säkerligen som du säger, att man är med och betalar underhåll när man är på pappret ansluten till det kommunala nätet.

Kanske ringer och frågar ändå, hittar inget bra svar på nätet ang detta. Är som sagt bara en fundering, när man inte vet hur det fungerar.

tack!
 
Det brukar vara ca 1500kr om året som delas upp i kvartal
 
J jonaserik skrev:
Det brukar vara ca 1500kr om året som delas upp i kvartal
Det står grundavgift v/a, kostar ca 5000kr. Ska höra med dom imorgon. Eller så kanske det går att skicka ett mejl, ska kika.
 
Häftigt med 5 kkr för det., det gäller att kalla det vid rätt namn så det går att ta betalt. Grundavgift :(:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.