Vi ska snart mura upp vår souterängvåning i leca. Bakre delen kommer att ligga under mark. Vi hade tänkt ha isodränskivor som isolering under mark.

Nu säger grävaren att man måste putsa innan isodränskivorna. Stämmer det? Kan man skippa det helt eller ska man "slamma"?
 
Du bör "täta" dina lecastenar med puts eller slammning.

Putsar gör du där ytan kommer att vara synlig och på ytor som det skall återfyllas mot (isoleras) räcker det med slammning.

Gå in och titta på lecafabrikantens hemsida, där brukar det finnas bra information på hur man bör gå tillväga.
 
Vi slammade all leca och det som sticker upp ovan mark har putsats senare.
 
sollentuna: är ni nöjda med resultatet? Funderar på att göra så och sedan putsa det som ska bli "fint" i vår nästa år..
 
Om jag fattat saken rätt så slammar man för att få tätt för bl a småkryp och sånt och vi slammade ju förra sommaren och har ännu inte inrett nederdelen av vårt sluttningshus så jag kan inte svara på om jag är nöjd eller ej, men jag är definitivt inte missnöjd.

Putsningen sen lejde vi bort och det gjordes i vintras, men putsen är ännu inte målad. Tyvärr har vi problem med vår hemsida, annars finns det bilder där på hur det blev.

Själva slammandet var jättelätt gjort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.