Tja!

Jag ska köpa en stark och bra borrhammare.
Min fråga till Er är - vilket märke/maskin "anses vara det bättre" Blå BOSCH eller MAKITA? Tänkte på modellen 2-28 F (Blå BOSH) HR2631FTJ(MAKITA).
Kan man verkligen säga att ett av dessa "märken" anses bättre?

Tacksam för kommentarer och svar på vad Ni anser och vilken Ni skulle ha köpt.

Mvh Erik.
 
Redigerat:
hsd
Makita åtta dagar i veckan
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Broschen är ju starkare, båda verkar levereras med två chuckar vilket är bra.
Tror du kommer bli nöjd med båda.
Men mitt val faller på den blå.
 
  • Gilla
E-rik
  • Laddar…
Frågan är väl vad du ska borra?
Borrar du hål i tegel hela dagarna är det ju rätt val, och jag tror egentligen inte att det spelar nån större roll vilken du väljer ..
Behöver du borra mycket i betong, och då kanske sån i bättre kvalisort (eller kanske tom. en del sten), så hade jag nog valt att gå upp ett snäpp och köpt en riktig borrhammare ...
 
hsd
Hilti...
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Hilti...
Hilti is the shit va
 
Nu kollade jag inte upp modellerna, men bägge märkena är proffsmaskiner som stoppar många år.
 
Boschen är en bra maskin. Hade tagit den utan tvekan. Har en GSB 21-21 RE slagborrmaskin samt en GBH 36V borrhammare från Bosch. Extremt bra maskiner.
 
Har Makitan och använt den till allt från tuffare borrning/skruvning i trä, håltagning i betong och mindre bilningsaktiviteter. Grymt nöjd och hade köpt igen.
 
Hallonbåten Hallonbåten skrev:
[länk] bosch 2-28 "i Stockholm
Tack för tipset. Frågan är man vågar köpa en "ny" maskin utan garanti/kvitto?
 
Bossh slåre 0.4j mera än makitan och större borr 28 mot makitan 26mm i betong och bosh är 80watt är starakre i motoreffekt 880 mot makitan 800.. men i världe är dom så små som dom är nästan identiska... som makitafräslt jag är skulle jag säga makitan... MEN om du endast använder den 3-4gng per år elr likande så ta den biligare elr jämeför priskillnad om det är något extra tillbehör som medföljer
 
  • Gilla
E-rik
  • Laddar…
E E-rik skrev:
Tack för tipset. Frågan är man vågar köpa en "ny" maskin utan garanti/kvitto?
tja risken för stulen material är hög så där är den egna moralen som spelar in.... men om man köper ny så vet man att den är "ny"
 
  • Gilla
E-rik
  • Laddar…
E E-rik skrev:
Tja!

Jag ska köpa en stark och bra borrhammare.
Min fråga till Er är - vilket märke/maskin "anses vara det bättre" Blå BOSCH eller MAKITA? Tänkte på modellen 2-28 F (Blå BOSH) HR2631FTJ(MAKITA).
Kan man verkligen säga att ett av dessa "märken" anses bättre? Om jag lägger till DEWALT också, är det ett märke/maskin som kan konkurera ned MAKITA OCH BLÅ BOSCH?

Tacksam för kommentarer och svar på vad Ni anser och vilken Ni skulle ha köpt.

Mvh Erik.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.