Hej!

Vi har nyligen köpt ett hus och har inte jättestor koll på saker.
Just nu har vi märkt att lampan för entrébelysningen (E27, LED), har gått.
Det är en liknande sån här lampa (se bifogad bild), så den har typ "tak" och glasväggar. Kan inte se vad det står på den existerande lampan som sitter i.

Ska man ha någon speciell lampa för sån, eller går det med vilken LED som helst? (så länge det är rätt watt).
Eller ska det vara någon speciell typ?

God Jul på er alla! 😄🎅
 
  • Vägglampa i klassisk stil, svart metall, transparenta glaspaneler, synlig glödlampa, isolerad på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns bara en sorts watt.

Du kan ta i princip vilken ljuskälla med E27 sockel som helst.
 
  • Gilla
Geeklas
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det finns bara en sorts watt.

Du kan ta i princip vilken ljuskälla med E27 sockel som helst.
ja, watten förstår jag, jag tänkte mest om det är någon special-glödlampa för utomhus. T.ex. om vanliga inte klarar minusgrader eller så 😊
 
Såvitt jag vet finns det inga speciella för utomhusbruk.

Jag skulle säga att du vill ha en filamentlampa, dvs de som mest liknar en gammal glödtrådslampa.

Biltemas har variant har jag haft i en liknande lampa, men de håller bara ett år.
Nu tror jag att jag kör IKEAs och de verkar hålla.
 
  • Gilla
Geeklas
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Såvitt jag vet finns det inga speciella för utomhusbruk.

Jag skulle säga att du vill ha en filamentlampa, dvs de som mest liknar en gammal glödtrådslampa.

Biltemas har variant har jag haft i en liknande lampa, men de håller bara ett år.
Nu tror jag att jag kör IKEAs och de verkar hålla.
Tack! 😄 Då blir det att köpa något sånt imorgon
 
Det kan vara lönsamt och kosta på en dyrare lampa. Jag har inte bytt de fem på fasaden på 17 år.
 
  • Gilla
Geeklas
  • Laddar…
@
yonna yonna skrev:
Det kan vara lönsamt och kosta på en dyrare lampa. Jag har inte bytt de fem på fasaden på 17 år.
...17 år...Kan ju också bero på hur mycket du har på dem 🙄. Men visst, det är inte lönt att satsa på dålig kvalite!
 
  • Gilla
Geeklas
  • Laddar…
4 av dem står på året runt. Ser ingen märkbar effekt på elräkningen.
 
  • Gilla
Geeklas
  • Laddar…
Det är nog främs fukt när de är avstängda dom dödar lampor. Med det sagt har jag minst en Biltemalampa som ofta är släckt ute på en norrvägg sedan 7år eller så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.