Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Första inlägget här på forumet!
Vi har köpt ett radhus med ett renoverat badrum i.
Jag har tagit en bild på golvbrunnen.

Ska det se ut så här?:S
 
  • golvbrunn.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Svårt att se eftersom det är så satans skitigt, se till att rengöra vattenlåset och däromkring sedan kan du ta lite nya bilder, gärna lite närmare!
 
Hej!
Det mesta är faktiskt utsmetat vit sillicon runt om och överallt.
Och inte smuts.
Ska man inte kunna ta ur en"korg" typ ur brunnen och kunna rengöra ordentligt om man nu vill det?
Är det en korg därnere någonstans så har dom silliconat fast den.
Ska jag börja rensa ur silliconet kanske?

//Danne
 
C
Hm, det ska inte behövas nån silicon i golvbrunnen. Det där ser riktigt skumt ut. Man ser en blå klämring skymta dock. Undrar vad dom har gjort egentligen.
Föreslår att du inte gör nåt, utan väntar tills någon mer kunnig än mig gör ett utlåtande dock. Prova att ta lite mer närbilder runt kanterna och så.
 
Man kunde ju inte låta bli att peta i grejorna som vanligt.
Naturligtvis satt det en korg under siliconet!:D
Och det satt en ny golvbrunn i.
Nu är det bara 2 problem kvar ..det ser inte snyggt ut runt kanterna.
Är det ett problem?

Samt ser det ok ut med den blå "klämringen"?
 
  • Golvbrunn2 (1).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvbrunn2 (2).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvbrunn2 (3).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Alltså, ringen ska ju hålla fast ett membran som är en förlängning av tätskiktet, det ska inte behövas någon silicon. Membranet kanske gick sönder, och nån tyckte att "här får vi täta" för att fixa det? Ingen aning. Om du tänker ta bort det så var försiktig så du inte skadar membranet, om dom nu har fått dit det alls...
 
hmmm
ser riktigt skumt ut, hur ser det ut vid den yttersta kanten av den blå klämmringen? vilken färg? är det vit plast? eller limmer det någon duk eller liknande?
när är det renoverat?
 
Det ser ju onekligen inte ut att finnas någon brunnsmanschett och vad f*n de lagt silicon för nere i brunnen begriper jag inte...
Nu har du ju efter lite rengörande fått upp vattenlåset, som då är den delen du drar upp med det lilla tunna metallhandtaget.
Detta ska gå lätt att ta upp för att rengöra regelbundet.

Ser ut som någon redan nämnt att de inte fått det rätt och tätt och då lagt dit siliconet i ett mycket dåligt försök att täta... :(
 
så här ska det se ut under keramiken
gummit är nyss rollat, därför är det ljusare på sina ställen
4558602634_4416175fd8_b.jpg
 
Hmm ska titta lite noggrannare om jag kan se om det sitter något membran under den blå ringen. Ska inte ta bort något bara titta.

Så om membranet sitter där det skall göra och det är helt så borde det vara ok alltså?
Även fast det inte ser så snyggt ut ovanför.
Det är gjort i September 09 och det finns ett våtrumsintyg.

Tack för alla svar!

Mvh Danne
 
ja det _borde_ vara det
Fast siliconet finns ju där och gör det hela riktigt skummt....
 
Alternativt kan det faktiskt vara korrekt utfört förutom silikonen. Väldigt svårt att se på bilderna. OM det är rätt utfört är det ingen fara med silikonen förutom att det är fult, äckligt och totalt meningslöst. Är det däremot ingen manchett (most likely) är det värre och troligtvis bara en tidsfråga innan en vattenskada är faktum.

Vad är det för bjälklag? Trä eller betong?
 
Nino --> sätts brunnsmanscheten på ardex system ovanpå folien, trodde att den alltid skulle sitta underst?? Satan vad det skiljer sig mellan systemen alltså.
 
Snyggt och prydligt Nino...

Nyfiken fråga från mig till dig...är...

Hur bred är Ardex duk ?

På väggarna ser det ut att vara typ 600 bredd men på golvet ser du inte ut att ha några skarvar...varför ?
 
Säkert olika bredder på Ardex system. Vet att Lip är på gång med det åtminstone. De vill ju inte har skarvar för nära golvbrunnarna så det kan ställa till det en del ibland. Synd att Ardex är så förbaskat dyrt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.