Hej alla händiga folk!
Här kommer en nybörjarfråga. Har en Bosch diskmaskin, tror att exakt rätt modell har manual här (min egen PDF som jag laddat upp).
Vi har bott i nuvarande lägenhet sen börjat av året, och först idag rensade vi silen efter att vi skummat PDF:en.
Det var mycket matrester i den, men nu är det fin och ren. Dock märkte vi att det fanns vatten där silen sitter, se speciellt andra bilden där jag zoomar in och med blixten på.
Ska det vara såhär? Vi har lite svårt att förstå manualen när vi knappt förstår vad vi läser (skamsen).
Om det ska vara torrt i hålet, hur fixar vi detta lättast?

Rengjord insida av Bosch diskmaskin med fokus på silen och vattenansamling runt den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rengjord sil i en Bosch diskmaskin med synligt stående vatten och matrester runt kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja det är normalt
 
  • Gilla
HeavenBunny
  • Laddar…

Bästa svaret

H HeavenBunny skrev:
Hej alla händiga folk!
Här kommer en nybörjarfråga. Har en Bosch diskmaskin, tror att exakt rätt modell har manual här (min egen PDF som jag laddat upp).
Vi har bott i nuvarande lägenhet sen börjat av året, och först idag rensade vi silen efter att vi skummat PDF:en.
Det var mycket matrester i den, men nu är det fin och ren. Dock märkte vi att det fanns vatten där silen sitter, se speciellt andra bilden där jag zoomar in och med blixten på.
Ska det vara såhär? Vi har lite svårt att förstå manualen när vi knappt förstår vad vi läser (skamsen).
Om det ska vara torrt i hålet, hur fixar vi detta lättast?

[bild][bild]
Det är helt normalt med lite vatten längst ner när du plockar av filter.

Skulle det vara större mängder som halva silen eller över då har du problem.
 
  • Gilla
HeavenBunny
  • Laddar…
Du får nog göra rent lite oftare också.
 
  • Gilla
  • Haha
HeavenBunny och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Du får nog göra rent lite oftare också.
2 liter aceton och en flaska absolut vodka. Låt vila in24 timmar
 
Agge87 Agge87 skrev:
2 liter aceton och en flaska absolut vodka. Låt vila in24 timmar
Menar du att rengöra med aceton , vodka går nog ;) det är plast i botten vad händer när det får aceton på sig
 
J jonaserik skrev:
Menar du att rengöra med aceton , vodka går nog ;) det är plast i botten vad händer när det får aceton på sig
ja det var nog inte så smart det där heller
Bättre att fräta bort botten om det ser ut sådär

fast jag tror inte aceton fräter bort just den typen av plast. Det beror på vad det är för plast?
 
Du missar väl inte den finare silen i botten den ser duktigt igensatt ut.
 
  • Gilla
HeavenBunny
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.