Fick hem ny kyl/frys idag (Siemens KG39NVWEC). Det sitter en bit perforerad plastfolie som hålls fast med en gummiring över ett rör som mynner ut i kondenstråget över kompressorn. Manualen säger inget om denna, ska den sitta kvar eller tas bort ? Om den ska sitta kvar, vilken funktion har den ?

Perforerad plastfolie fastsatt med gummiring på ett rör som mynnar ut i kondensvattensamlare ovanför en kompressor i en ny Siemens kyl/frys.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Perforerad plastfolie med en gummiring från ny Siemens kyl/frys modell KG39NVWEC, osäker på om den ska avlägsnas eller sitta kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Var slutar slangen i andra ändan?


/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
Var slutar slangen i andra ändan?


/Höghus
Den går upp till vad jag gissar är ett annat tråg som sitter lite högre upp. Jag tog bort folien, verkar mest logiskt att evt vatten kan rinna obehindrat ner till kondens/avdunstningstråget.

Närbild av en vit plastslang och ett hål i vad som verkar vara en inre del av en apparat, möjligen en diskmaskin eller liknande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jo, det känns ju som en transportsäkring för att inte få skräp i slangen.
Skum lösning, det kommer ju att stå vatten i slangen.

/Höghus
 
Jag frågade Siemens kundtjänst och dom svarade föredömligt snabbt. Lägger in svaret här i fall någan annan undrar samma sak i framtiden :

Hej, den löser upp sig själv när skåpet ”frostar” av första gången. Är för att skydda under transport. Den kan de ta bort om de vill. Trevlig dag!
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.