Skruvade precis av toppen på behållaren för KB för att fylla på. När jag ska stänga den igen är toppen lite lös.
Den går att röra lite runt även om det segar. Ska det vara så eller ska jag fortsätta vrida vredet tills det klämmer åt så att toppen sitter fast?
 
  • Expansionskärl för värme med anslutningar synligt mot en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ju trycklöst så det gör ju inte så mycket om den inte sitter fast stenhårt . Men du har inte dragit den på snedgäng då . Plast är ju lite vansligt då det är lätt att dra den snett
 
V Vector skrev:
Det är ju trycklöst så det gör ju inte så mycket om den inte sitter fast stenhårt . Men du har inte dragit den på snedgäng då . Plast är ju lite vansligt då det är lätt att dra den snett
Den var väldigt svår att få rättgängad. Men tror jag lyckades till slut. Själva snurrmekanismen, alltså den jag snurrar fast den med trögar såpass mycket att min bedömning är att den är fast. Dock är den grejen i mitten som rör på sig aningen mer när jag skruvar på den. Borde ha känt mer på den innan jag skruvade loss den men jag gissar att det knappast kan spela allt för stor roll om ens om den skulle glappa?? Möjligtvis dunstar spriten snabbare eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.