Jag har stött på lite trubbel så här inför sluttampen. Sedan mitten av sommaren har jag tjatat på snickaren om att få in en egenkontroll, för min KA har tjatat på mig om att få in den. Men det har strulat med skador och annat och han har liksom aldrig kommit sig för.

Du kan läsa blogginlägget här: Sjuka hantverkare och försvunnen snickare
 
Jag fick googla egenkontroll, för jag kom inte på vad det var på rak arm. Men det är ju att snickaren ska intyga att han följt PBL, och det är ju lite oroväckande att han inte vill göra det. Också inte så kul att han inte går att få tag på om du skulle vilja reklamera något sedan. :x

Vi lät en hantverkare från trakten med goda referenser gjuta en trappa till oss, svindyr var den. Efter ett par år började den vittra och falla sönder och vi förstod att han hade snålat med cementen och haft för mycket grus. Vi ringde honom för att be om en ny trappa. Då har han gått i pension och var inte yrkesverksam mer. Den tioåriga konsumentgarantin är verkligen inget värd ...

Håller tummarna för att det han har byggt åt dig är av god kvalitet och inget behöver reklameras.
 
Arbete mot beting där hantverkaren förbinder sig att avsluta arbetet ett givet datum och inte en krona i förskott. Då ingen chans för honom att ta pengarna att springa och en bra garant att arbetet blir klart i tid. I värsta fall får man en del av arbetet utfört gratis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.