Hej,

Är det någon som har erfrenhet av Sjödalshus? Vi funderar på att bygga ett Classic 1 eller Horizont 1. Vi har nu fått en kalkyl vad det kommer gå på, brukar slutsumman resultera i kalkylen eller brukar det springa iväg?! Är tacksam för all information jag kan få om dessa hus & hustillverkare.
 
Det som inte matchade kalkylen för vår del (byggde ett Newport 2) var extra fyllnadsmaterial för grunden på 24 000:- då de fick gå ner lite djupare än tänkt. I övrigt så är det bara att hålla koll på Indexregleringen.

När det kommer till de tillval man kan välja så kan det rinna iväg men det är ju inget som hamnar utanför kalkylen om man säger så, inte så fasligt dyrt är det heller då husen håller hög standard från början. Vi la det mesta krutet på köket och badrummen.

VI är mycket nöjda, hade slutbesiktning i mitten på December och hade bara småsaker som anmärkningar varav nästan allt är fixat nu.

Bifogar vår planlösning som du kan jämför med orginal på hemsidan.
 
  • Planlösning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Riktigt bra planlösning Borsta.

Jag och gumman har tittat en del på Sjödalshus och de är ju ganska dyra men ack så fina.

Vart i landet bygger ni ?
 
Tackar tackar, gillade inte den lösning som är som standard med ingång till sovrum från kök, sen så är vi två under 30 som bor utan barn så det behövs inte så många rum, därav allrumet som fungerar som TV-rum. Skönt att separera vardagsrum och TV-rum måste jag säga.

Vi har byggt i södra Stockholm.
 
A
Gillade också planlösningen! Den känns långsiktig. Man kan ju lätt bo 2 vuxna med två barn och när dom har växt upp blir det ju en egen tonårsdel också!

p.s glöm inte bilder på skapelsen för alla nyfikna beundrare! ;)
 
Kan väl bjuda på en bildpå entren till att börja med. :D Observera att det är mycket kvar att göra på tomten, bl.a. den lilla jordhögen som tar upp halva bilden. *S*
 
  • IMG_09799.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det där huset är jätte fint ju. Vi har tittat på Horizont, är lite mindre å därför lite billigare. Men som du säger Borsta så har Sjödalshus mycket bra standard å därför blir det ju lite dyrare. Hade ni hel entreprenad eller gjorde ni mycket själva?! Vad gick ert hus på?!
 
Vi tog generalentreprenad där vi sen skötte målning utvändigt och invändigt själva och de var snälla och lät oss komma in och börja spackla allt efterhand väggar och tak blev färdigt vilket gjorde att vi hann färdigt för Jul och det är grymt skönt.

Bara huset med de tillval vi gjorde så gick det på c:a 1 700 000:- om jag inte minns fel (en hel del tillval) och sen så är det ju alla roliga avgifter samt tomt och entreprenad på det också! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.