Hej!

I vårt utrerum från början av 90-talet sitter ett kanalplasttak enligt bifogad bild. Nu börjar det bli dags att byta ut detta och jag undrar om det finns något liknande att få tag på idag. Taket är totalt ca 8 x 3 m.

Vore jobbigt att behöva konvertera till traditionellt tak med bjälkar, men jag hittar inget annat på nätet.

Mvh
Fredrik
 
  • P1000794.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, har du hittat taket? Har ett likadant som behöver bytas. Har också letat förgäves och ännu inte lyckats hitta vem som var leverantör av detta kanalplasttak.
 
Redigerat:
Tack men det är inte alls samma typ av kanalplast. Taket vi pratar om är ett 70mm självbärande tak med stående plastskenor som senare ersattes av stående aluminiumskenor som binder ihop alla sektioner (som är typ 300mm breda). Systemet, som syns på bilden ovan, blir därför helt självbärande.
 
Hej

Nej, tyvärr har mina efterforskningar inte gett något resultat. Hade hoppats att någon på detta forum kände till en lösning.
 
Jag har nu lite svar att ge. Lite detektivarbete gav:
Taket kommer från en danska firma som hette Everlite (Everlite ljuspanel, Hostalite heter taket). Detta företag gick senare ihop med Plastmo som senare sålde Everlite-delen till Icopal. Taket verkar inte finnas kvar på marknaden. Har inte ringt företagen men det finns inte i deras produktkatalog.
Själv kommer jag att bygga om mitt uterum och sätta dit ett annat tak. Även om jag skulle hitta befintligt tak i någon lagerlokal kommer det garanterat inte gå att reparera i framtiden om man får en skada.
Tyvärr!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.