Jag har problem med att siren inne börjar tjuta när jag öppnar ytterdörren.
Larmet är DSC 1864.
Magnetkontakten i dörren är programmerad på sektion 001 som 01 dvs med fördröjd inpassering. Det borde ju vara något inom 101 som ska justeras men jag har blivit lite förbryllad vilken parameter jag ska slå av eller på.
Vill att endast RFK5500 piper när den dörren öppnas och sirenen går när inpasseringstiden löpt ut.
Troligtvis rätt självklart för vissa men jag hoppas på ett klargörande!
 
Det är inte så att du har fått till något tok med balanseringen/balanseringsinställningarna?
Är det verkligen alarm och inte sabb den skriker för annars låter det ju som om den står som en instant
 
vad har du programmerat under 005 01 ?
Samt vad har du för värden under 202-203

Har du någon IR som tar dörren?
 
Redigerat:
efter lite mer tester så verkar det funka så här:

Sektion 01 - MK ytterdörr - satt som 01
Sektion 02 - MK dörr till larmskåps utrymme - satt som 05
Sektion 03 - Branddetektor
Sektion 04-07 - Används inte. Det sitter 5,6kohm motstånd för att inte få larm fel i panel. (Kan koppla bort dem men efter senaste resten så satte jag motsånd istället och har inte tagit bort dem)
Sektion 08 - Rörelsedetektor - satt till 05

Sammanfattningsvis:
001 = 01,05,08,00,00,00,00,05
201 = 1-------
202 = 12345678
203 = 12345678

1) Larmar hela huset - Öppnar ytterdörr, då piper det i RFK5500 och allt är som det ska. Detta visar sig fungera alltid.
2) Larmar med skalskydd (I mitt fall endast MK vid ytterdörr) = Öppnar ytterdörr, då tjuter sirenen. Dock så larmade jag en gång och då pep det bara i RFK'n men nästa gång så tjöt sirenen.

Frågan är om det är någon sorts fördröjning som måste gå klart i 2) då jag inte fick sirenen att tjuta när skalskyddet varit på ett tag iaf en gång. Men det känns lite osäkert för jag vill inte komma hem sent och resten av familjen aktiverat skalskyddet och väcks av en tjutande siren.
Läste i instruktionen att Stay-Away inte tillät en passering trots att den är satt med delay. Stämmer det och finns det någon timer som räknar ner så det funkar att öppna efter 2,5 eller 10 minuter?

Det finns en sektions option 25 som anger:
Zone will function as Interior zone when armed in Away mode, as Delay zone when armed in Stay mode.
Kanske den är bättre än och ha 01? Tycker dock 01 och 25 är i stort sett identiska men någon sort skillnad måste det ju vara.
Såg nu att även option 06 är rätt lik 25!

Nja nu ser jag att 06 inte är lik 25 då den gör en förbipassering så då kommer den inte larma överhuvudtaget.
 
Redigerat:
Då fungerar det som det skall. När du larmar i alternativ 2 skalskydd då är det ett så kallat Hemma-läge Dvs ett läge man normalt har på natten när man är hemma. Det skall larma direkt och inte ha fördröjning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.