Hej!
Har precis behandlat klart min altan + räcke med Sioo träskydd.
Tänkte om någon går i köptankar eller bara är nyfiken på behandlingen så lägger jag in lite bilder här.
Altanen är ca 70 kvm + räcke 45x45 runt om. Trallen är 145x34 mm.
Gjorde klart sista strykningen i söndags. Nu idag kom första regnskuren. Ska bli kul och se om det börjar gråna till lite :) just nu är den mest orange brun-flammig med lite gråa fläckar.

Första bilden från när en del av altanen är struken med steg 1 två ggr.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lite bilder efter gårdagens regn. Vattnet pärlar sig på trallen. Har blivit aningen grått på vissa ställen.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SimonZ
  • Laddar…
Dyrt?
 
Ja det är inte direkt gratis, har gjort över med 20 liter träskydd samt 12 liter ytskydd.
Strök bara en gång på räcket för att det skulle räcka, blir ju inte direkt något slitage där så hoppas det blir bra trots det.
Var inte meningen att jag skulle ta räcket först, men tror det blir snyggast att göra så ändå.
 
  • Gilla
Hibban
  • Laddar…
lillnysta skrev:
Ja det är inte direkt gratis, har gjort över med 20 liter träskydd samt 12 liter ytskydd.
Strök bara en gång på räcket för att det skulle räcka, blir ju inte direkt något slitage där så hoppas det blir bra trots det.
Var inte meningen att jag skulle ta räcket först, men tror det blir snyggast att göra så ändå.
Hur ser altanen ut nu efter 3 mån?
 
Jag har också behandlat med Sioo, samt har ett räcke/vindskydd liknande ditt.
Jag upplever att det tar längre tid innan ribborna vitnar (vilket beror ju på att det kommer mindre regn på dem).

Men hur ser dina ut nu? Har du spolat vatten på dem manuellt, eller har regnet och tiden fått göra sitt?
 
Ribborna har inte alls kommit lika långt i processen som golvet. Har inte spolat vatten på dom men kanske ska göra det.
Golvet börjar bli riktigt fint nu även om det ska bli ännu gråare än vad det är.
Kan lägga upp bild sen.
 
Har
lillnysta skrev:
Ribborna har inte alls kommit lika långt i processen som golvet. Har inte spolat vatten på dom men kanske ska göra det.
Golvet börjar bli riktigt fint nu även om det ska bli ännu gråare än vad det är.
Kan lägga upp bild sen.
Har varit väldigt sugen på SIOO och är fortfarande.

Hur ser det ut nu? Nästan ett år senare..
 
lillnysta skrev:
Golvet börjar bli riktigt fint nu även om det ska bli ännu gråare än vad det är.
Kan lägga upp bild sen.
Vi väntar på bilder, alltid intressant att kunna jämföra med de första bilderna. Försök om möjligt att ta bilderna i samma vinklar som ovan.
 
StevieGee skrev:
Har

Har varit väldigt sugen på SIOO och är fortfarande.

Hur ser det ut nu? Nästan ett år senare..
Jo det har blivit grått och snyggt. Dock fått en hel del alger på en del av trallen. Hade två olika märken på trall när jag byggde varav den ena fått en del alger och andra märket har nästan klarat sig helt. Räcket har inte blivit lika grått som trallen men har ej heller spolat något vatten på den. Ska köra på sista strykningen nu till våren.
Nöjd än så länge med utseendet. Önskar lite mer grå nyans men tror den kommer mer nu andra strykningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.