Någon som har en aning om man kan silikonfoga över dygnsgammal silikonfog?

Första försöket att silikonfoga badrummets alla hörn gick så att säga inte strålande, det blev alldeles för brett och är nu "rättskuret" men en del ställen kan jag tänka mig inte direkt kommer hålla tätt under en längre period.
Kan jag dra över ett lager till över det som redan sitter?

Hoppas på svar, tack på förhand:)

Mvh Syss Inha
 
Tag maskeringstape på båda sidor. Då blir det jämt.
 
Tack Kamilenski:)

Detta kommer att göras;-)

Men tror du att det går bra att foga på det som redan är fogat, det har inte härdat längst in utan jag har bara skurit bort de kanter som var torra?
 
Använder du samma silikon (fabrikat) bör det bli ok. Men har du möjlighet, tvätta rubbet med silikon rengöring eller starkare ättika.
 
Tack igen, det är samma fabrikat, håller tummarna att det går bra, provat att få ut allt men det är klibbigt och jag vill bara få det hela överstökat känns det som, jag provar och hoppas att jag sparar tid istället för att slösa bort den:)

Tack igen för ditt svar, går in i badrummet och tejpar nu:)
 
...ättika säger du, är det likvärdigt cascos siliconfogrengörning?
 
Syss Inha skrev:
...ättika säger du, är det likvärdigt cascos siliconfogrengörning?
Absolut inte likvärdigt. Men bättre än diskmedel!
 
Syss Inha skrev:
Någon som har en aning om man kan silikonfoga över dygnsgammal silikonfog?

Första försöket att silikonfoga badrummets alla hörn gick så att säga inte strålande, det blev alldeles för brett och är nu "rättskuret" men en del ställen kan jag tänka mig inte direkt kommer hålla tätt under en längre period.
Kan jag dra över ett lager till över det som redan sitter?

Hoppas på svar, tack på förhand:)

Mvh Syss Inha
Hoppas verkligen inte du kladdat silicon i golv/väggvinkeln bara... :S

Silicon i badrum har absolut ingen tätande funktion utan är i princip bara till för att dölja dåligt skurna kakelplattor och för att ta upp eventuella rörelser i väggarna.
 
Paul.
Det vet dom flesta idag. Men TS har redan sprutat in den... :S
 
Förvisso skriver han "alla hörn" men det betyder ju inte att han lagt i golv/väggvinkeln...
Han har kanske bara lagt i "alla hörn" som man ska eller bör lägga silicon... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.